1 αρχαιολόγος ανά 3 νομούς της χώρας
18 θέσεις αρχαιολόγων προβλέπει ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός 2Γ/2022.
Αυτό πρακτικώς σημαίνει ότι το δραματικά υποστελεχωμένο υπουργείο Πολιτισμού επιχειρεί να απαντήσει στο πρόβλημα με διορισμούς …0,3 αρχαιολόγων ανά Εφορεία Αρχαιοτήτων. Μάλιστα, κυβέρνηση και ΥΠΠΟΑ κλειδώνουν σε ορίζοντα διετίας την πόρτα των διορισμών μέσω διαγωνισμού σε όποιον αρχαιολόγο δεν συμμετάσχει στη 2Γ/2022, η διεξαγωγή του οποίου προσδιορίζεται στην προεκλογική άνοιξη του 2023.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μαθηματικός, για να καταλάβει την κοροϊδία, την πρόκληση, την απαξίωση σε βάρος (και) της αρχαιολογίας. Η 2Γ/2022, η χειρότερη ως τώρα προκήρυξη για την αρχαιολογία, «στελεχώνει» την Αρχαιολογική Υπηρεσία με …έναν αρχαιολόγο ανά 3 νομούς της χώρας.
Μακάρι όλοι οι συνάδελφοι να είχαμε τη δύναμη να στείλουμε τον διαγωνισμό πίσω στους εμπνευστές και συντάκτες του χωρίς καμία αίτηση συμμετοχής, ως απαράδεκτο. Η 2Γ/2022, μόνο σαν παραλλαγή του πρωτοχρονιάτικου λαχείου μπορεί να ιδωθεί: Η περίοδος δήλωσης συμμετοχής στον διαγωνισμό είναι από το πρωινό της 2ας Δεκεμβρίου 2022 έως το χριστουγεννιάτικο μεσημέρι της 20ής Δεκεμβρίου 2022, ενώ το κόστος της συμμετοχής στον διαγωνισμό είναι ανταγωνιστικό προς τα πρωτοχρονιάτικα «5ευρα τυχερά γραμμάτια» του ελληνικού κράτους. Μόνο που τα τελευταία, κληρώνουν κάθε χρόνο, και όχι ανά διετία.
πτυχίο: από μόνη προϋπόθεση εργασίας μας, συμ-προαπαιτούμενο
Για να διοριστεί κανείς ως αρχαιολόγος δια της 2Γ/2022 θα πρέπει καταρχάς
α) να επιτύχει γραπτώς στην ενότητα γνώσεων: 1. Το ισχύον ελληνικό Σύνταγμα – Ιεραρχία κανόνων δικαίου, 2. Θεμελιώδη Δικαιώματα, 3. Όργανα του Κράτους – Οργάνωση της Διοίκησης, 4. Πολιτικά Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 5. Δημόσια Πολιτική, 6. Λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, 7. Ψηφιακή διακυβέρνηση, 8. Μακροοικονομικά μεγέθη και Εθνικοί Λογαριασμοί, 9. Δημοσιονομική Πολιτική, 10. Οικονομική Ανάπτυξη και Μεγέθυνση.
β) να επιτύχει γραπτώς σε δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας όπου κυρίως αξιολογούνται: δεξιότητες γλωσσικού και αριθμητικού συλλογισμού, δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία.
Ακολούθως, η βαθμολογία των υποψηφίων από τις γραπτές εξετάσεις σταθμίζεται με συντελεστές βαρύτητας: εξέταση γνώσεων 50%, δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας 50%. Αν ένας υποψήφιος συγκεντρώσει βαθμολογία 55% και στα δυο κομμάτια της γραπτής εξέτασης, θεωρείται επιτυχών.
γ) όμως ακόμη κι αν κάποιος -ανάμεσα στους δυνητικά εκατοντάδες υποψήφιους για τις 18 θέσεις- αριστεύσει, αυτό δεν συνεπάγεται αυτομάτως τον διορισμό του. Θα συνεκτιμηθούν στη δεύτερη φάση, εκείνη της προκήρυξης πλήρωσης θέσεων, τα λοιπά προσόντα, όπως η εμπειρία, η γνώση χειρισμού Η/Υ, η γνώση ξένης γλώσσας. Κάπου εκεί, ζητείται και το πτυχίο. Η σημερινή κυβέρνηση όπως και όλες οι προηγούμενες, έχουν μετατρέψει σε τέχνη τη μεταφορά της ευθύνης της ανεργίας …στους ίδιους τους ανέργους.
Οι άνεργοι φταίνε που δεν γνωρίζουν τις, πλέον εξεταζόμενες, «αιτίες αύξησης του ΑΕΠ και συντελεστές παραγωγής», ή τη «σύνθεση, τρόπο ανάδειξης, κύριες αρμοδιότητες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Οι άνεργοι φταίνε που εκτός από το πτυχίο τους, δεν έχουν άριστη μία ή (ακόμη καλύτερα) περισσότερες ξένες γλώσσες, που δεν έχουν γνώση χειρισμού Η/Υ η οποία πιστοποιείται από κέντρα κατάρτισης τύπου σκόιλ ελικίκου και μέτζη του νέουκτη.
Οι άνεργοι φταίνε που δεν έχουν αρκετή εμπειρία, σε ένα περιβάλλον γιγαντωμένης ανεργίας στο οποίο ειδικά οι επί συμβάσει αρχαιολόγοι διά νόμου απαγορεύεται να εργαστούν περισσότερο από 5 έτη σε έργα με κρατική χρηματοδότηση.
τουλάχιστον κάποιοι θα βγουν κερδισμένοι
Από τη στιγμή που τον Νοέμβριο του 2022 γνωστοποιήθηκε η πρόσκληση στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό για τις συνολικά 52 ειδικότητες, και τις 5.124 θέσεις μόνιμης εργασίας, ξεφύτρωσαν, σαν τα μανιτάρια, κέντρα προετοιμασίας των υποψηφίων. Αυτά, άλλοτε μεριμνούν για τη γραφειοκρατική διαδικασία της ορθής ψηφιακής υποβολής των δικαιολογητικών και των πιστοποιήσεων για την εξασφάλιση της συμμετοχής στον διαγωνισμό, και άλλοτε (κυρίως) μεριμνούν για την προετοιμασία των διαγωνιζομένων στις γραπτές εξετάσεις. Από 300 έως 1.500 ευρώ τιμάται η προετοιμασία αυτή, για τη διατήρηση της ελπίδας στο δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή εργασία. Σε επικερδή μπίζνα εξελίσσεται και η ίδια η διαδικασία του ΑΣΕΠ, όχι μόνο από την πολιτική προεκλογική άποψη, αλλά και από την αμιγώς λογιστική, στη βάση των 3ευρων που θα κατατεθούν από τους χιλιάδες υποψηφίους σε όλες τις ειδικότητες.
Τον Νοέμβριο του 2008, και πάλι με κυβέρνηση αρίστων, είχε εισαχθεί για πρώτη φορά στα δημόσια πράγματα το «Γραπτό Τεστ Γενικών Γνώσεων και Δεξιοτήτων», με την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 1Τ/2007. Οι επιτυχόντες, οι οποίοι μάλιστα καταγράφηκαν σε ΦΕΚ το 2009, δεν «εξαργύρωσαν» ποτέ, και σε καμία προκήρυξη της επόμενης δεκαετίας (όπως προβλεπόταν από τους όρους διεξαγωγής της ίδιας της 1Τ/2007) την όποια επιτυχία τους στο τεστ δεξιοτήτων.
Από τότε, τα τεστ δεξιοτήτων έχουν βελτιωθεί πολύ, και ευθέως ανάλογα η μαζική, ανοιχτή εξαπάτηση των ανέργων.
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους!
Η εργασία είναι δικαίωμα, δεν είναι παραχώρηση!