Το τελευταίο διάστημα μάθαμε σχετικά με τις τρεις “υπόγειες λίμνες” που έχουν δημιουργηθεί στην κοίτη του Κηφισού ποταμού. Ο Κηφισός που στο μεγαλύτερο κομμάτι του είναι υπογειοποιημένος, δηλαδή είναι ένας αγωγός από μπετόν, δεν έχει δεχτεί καμία συντήρηση εδώ και δεκαετίες. Η κοίτη του, κι αυτή από μπετόν έχει διαβρωθεί και έχει σχηματίσει τρεις “λίμνες”, στη συμβολή του Κηφισού με τον Ποδονίφτη, στο ύψος της λεωφόρου Αθηνών και στο ύψος του ρέματος της Εσχατιάς, στο Περιστέρι. Θεωρείται πιθανό να υπάρχουν και άλλες, αφού υπάρχουν δυο χιλιόμετρα ανεξερεύνητα στο υπόγειο κομμάτι του. Σε κάποια σημεία έχουν δει να αναβλύζει πίδακας νερού, το οποίο μάλλον σημαίνει πως υπάρχουν και άλλα υπόγεια νερά κάτω από τη διαμορφωμένη κοίτη του Κηφισού, τα οποία πιθανόν να έχουν συμβάλει στη δημιουργία των “λιμνών”. Αν ισχύει αυτό, τότε επιβεβαιώνονται όλοι αυτοί που χρόνια τώρα θεωρούν πως η υπάρχουσα διαμόρφωση του ποταμού με την υπογειοποίηση τελικά δεν επαρκεί για όλα τα νερά του, τα νερά των παραπόταμων αλλά και τα υπόγεια νερά, ενώ είναι βέβαιο πως σε μια μεγάλη πλημμύρα η διατομή του υπογειοποιημένου τμήματος δεν θα είναι επαρκής.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του καθηγητή Αντισεισμικών Κατασκευών στο ΕΜΠ, Παναγιώτη Καρύδη, “Έχουμε μία ανάγκη άμεσης έρευνας, με σύγχρονα μηχανήματα και τη βοήθεια σπηλαιολόγων, διότι θεωρώ ότι υπάρχουν και αφανή τμήματα αυτού του προβλήματος… Χρειάζεται επιμελημένη συντήρηση και επίβλεψη των δημοσίων έργων και όχι μόνο των δημοσίων έργων… η φύση δείχνει ότι απαιτεί μεγαλύτερη διατομή… Άρα λοιπόν το πρώτο είναι αμέσως να μπορέσουμε να εμβαθύνουμε την κοίτη ώστε να διευρύνουμε την παροχετευτικότητα”.
Ο καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας, επίσης, απεύθυνε κάλεσμα στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να πραγματοποιήσει άμεσα έλεγχο στον Κηφισό μετά τις ανησυχητικές εικόνες με την τρίτη λίμνη. Όπως είπε «Είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξουν και να γίνει έλεγχος στη σκοτεινή κοίτη, ώστε να διαπιστωθούν άμεσα οι τρέχουσες συνθήκες και ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα. Με δημόσια ανακοίνωση και άμεση ενημέρωση της επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας… Ανησυχητικό είναι ότι σε ορισμένα σημεία έχουν αποκαλυφθεί οι μεγάλοι πασσαλότοιχοι που στηρίζουν τα πρανή… Είναι σχεδόν αδιανόητο για οποιονδήποτε πολιτικό να δώσει εντολή για διακοπή της κυκλοφορίας επάνω του, καθώς οι συνέπειες θα είναι τεράστιες τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη διαφορά από τη διαπιστωμένη αδυναμία μέχρι την τωρινή κατάσταση πολιτικής αδράνειας και σιωπής… Είναι απαραίτητες άμεσες διορθωτικές παρεμβάσεις, καθώς και ευρείες συντηρήσεις που κακώς δεν έχουν γίνει εδώ και είκοσι χρόνια, ενώ ίσως απαιτηθούν και τοπικές επεμβάσεις που θα επιφέρουν αναστάτωση σε μια ήδη επιβαρυμένη κυκλοφοριακή δομή».