Ενώ οι New York Times γράφουν ότι ήταν υποστελεχωμένος ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου, το Politico αναφέρει πως οι αξιωματούχοι προειδοποιούν εδώ και χρόνια για ανησυχητική αύξηση των παρ’ ολίγον συγκρούσεων μετά την ανάκαμψη από την πανδημία που σημειώθηκε αύξηση των πτήσεων. Γράφει ακόμα ότι αυξήθηκαν και οι καταγγελίες για κόπωση και ελλείψεις προσωπικού μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και για τον ολοένα και πιο παρηκμασμένο εξοπλισμό. Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) που επικαλείται ο τύπος, ο αριθμός των ελεγκτών στον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρίγκαν «δεν ήταν φυσιολογικός για την ώρα της ημέρας αυτής και τον όγκο της κυκλοφορίας».
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε τους πρώην προέδρους Τζο Μπάιντεν και Μπαράκ Ομπάμα των Δημοκρατικών και τα προγράμματα που προωθούν την ποικιλομορφία στο εργασιακό περιβάλλον, για την αεροπορική τραγωδία. Ο πρώην υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Πιτ Μπούτιτζιτζ, χαρακτήρισε “απαράδεκτη” την αντίδραση του Τραμπ, επικρίνοντας την απόφασή του να απολύσει δημοσίους υπαλλήλους που ήταν αρμόδιοι για την προώθηση της ποικιλομορφίας, «μέλη του προσωπικού που συνέβαλε στην ασφάλεια των ουρανών μας».
Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας κυκλοφορίας Ελλάδας σχετικά με το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων καταγγέλλει ότι: “Δυστυχώς, στη χώρα μας, παρά τον τρέχοντα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πρόσληψη 97 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό. Σε αυτό προστίθεται και η χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνιών, με πολλά και καθημερινά προβλήματα, για τα οποία ακόμα δεν φαίνεται «φως στο τούνελ». Ενδεικτικά να αναφέρουμε ως παράδειγμα (και με αφορμή εικόνες και βίντεο που διέρρευσαν από την οθόνη ραντάρ κατά τη στιγμή του δυστυχήματος), ότι στην Tερματική Περιοχή της Αθήνας, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή.” Σημειώνουν ακόμη ότι “η Διοίκηση της Υ.Π.Α. αντί να δείξει κατανόηση στην κατάσταση και να επιταχύνει τις διαδικασίες, ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού, προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης”.
Στη χώρα μας τα 15 τελευταία χρόνια με την επιβολή των Μνημονίων από τους ξένους Δανειστές-Δυνάστες και την εφαρμογή τους από όλες τις κυβερνήσεις των χρόνων αυτών, οι κακόφημες μεταρρυθμίσεις, η υποστελέχωση και η έλλειψη του απαραίτητου σύγχρονου εξοπλισμού του κρατικού μηχανισμού, συντέλεσαν στις ανθρωποθυσίες στη Μάνδρα, το Μάτι, τη Θεσσαλία και τα Τέμπη. Είναι η εφαρμογή της πολιτικής με την ίδια σφραγίδα, όπως με το δυστύχημα στην Ουάσιγκτον. Οι εκάστοτε κυβερνώντες αλληλοκατηγορούνται επιρρίπτοντας ευθύνες ο ένας στον άλλον και αποδίδουν στην ατομική ευθύνη και τα ανθρώπινα λάθη, όλα όσα οι ίδιοι επέβαλαν με την πολιτική τους που επί της ουσίας δεν διαφέρει.