Διαμάντια του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, πάντοτε υπό τη στοχοπροσηλωμένη μπαγκέτα και τη μαεστρική καθοδήγηση του υπουργού Αμύνης κ. Π. Καμμένου, ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει μια σημαντική νέα «επένδυση» που θα ταράξει τα …λιμνάζοντα θαλάσσια ύδατα. Σύμφωνα με αξιόπιστες διαρροές, αλλά και άρθρο της Καθημερινής της 10/12, δύο φρεγάτες τύπου «Oliver Hazard Perry» του βασιλικού ναυτικού της Αυστραλίας (HMAS «Melbourne» και HMAS «Newcastle») είναι υποψήφιες να ενταχθούν στον ελληνικό στόλο!
Συνεπής στις δηλώσεις που έκανε το καλοκαίρι («Είμαστε σε μια στιγμή της ιστορίας του έθνους που η πατρίδα μας μεγαλώνει. Πολύ σύντομα θα επεκταθούν τα χωρικά μας ύδατα, με την αναγνώριση της ΑΟΖ, την εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου πλούτου και η πατρίδα μας θα περάσει σε μια καινούργια εποχή»), ο Π. Καμμένος καταλαβαίνει ότι, μαζί με τα σύνορά μας που μεγαλώνουν, θα πρέπει να μεγαλώνει και ο πολεμικός μας στόλος.
Ας προσπεράσουμε το γεγονός ότι η ελληνική συγκυβέρνηση, αν δεν της κλείσουν οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι το μάτι, δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ούτε χιλιοστό να επεκτείνει τα χωρικά ύδατα της χώρας, ούτε καν ξεκινώντας από το ειρηνικό …Ιόνιο, όπως η ίδια ψευτο-λεονταριστικώς διακήρυσσε.
Αν οι Γάλλοι δεν μπορούν…
Θυμίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2018 ο φρέσκος τότε αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Φ. Κουβέλης, (σήμερα, ανασχηματισμένος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) δήλωνε ότι το Πολεμικό Ναυτικό μας θα ενισχυόταν, «άμεσα» μάλιστα, με δανεισμό τύπου leasing με δύο γαλλικές φρεγάτες (συν δύο επιπλέον σε επόμενη φάση). Μαθαίναμε, επίσης, ότι οι Γάλλοι είχαν την καλοσύνη να παραχωρήσουν χρονομίσθωση με τιμές 2013! Αυτό θα πει …αληθινός εταίρος!
Σε δανεισμό γαλλικών φρεγατών είχε εξάλλου αναφερθεί και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Γ. Κατρούγκαλος, χαρακτηρίζοντας μια τέτοια συμφωνία αναγκαία για τη διατήρηση των ισορροπιών ισχύος με την Τουρκία.
Αλλά μόλις 4 ημέρες μετά τις δηλώσεις Κουβέλη και Κατρούγκαλου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δ. Τζανακόπουλος έδινε μια άλλη οπτική στο ζήτημα διευκρινίζοντας: «…ο κ. Κουβέλης και η κυβέρνηση αυτό που λένε είναι ότι υπάρχουν διερευνήσεις για μια σειρά από project. Από κει και πέρα αν υπάρξει οποιαδήποτε συμφωνία για οποιοδήποτε τέτοιο θέμα, θα υπάρξει και επίσημη ενημέρωση και σχετική συζήτηση σε όλα τα αρμόδια όργανα τα κυβερνητικά, αλλά και τα κοινοβουλευτικά».
Ταυτόχρονα, δημοσιεύματα του γαλλικού Τύπου μπήκαν στον κόπο να εξηγήσουν ότι η υπουργός Άμυνας της Γαλλίας, Φ. Παρλί, απέκλειε το ενδεχόμενο της παραχώρησης των δύο φρεγατών, εκτιμώντας πως κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε την επιχειρησιακή επάρκεια του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Είπαμε, εταίροι, αλλά όχι κι έτσι.
Εφόσον οι Γερμανοί δεν θέλουν…
Μάλλον πικραμένος, ο Π. Καμμένος, έχοντας δίπλα του τον άφωνο Φ. Κουβέλη, υποχρεώθηκε να εξηγήσει σε όσους είχαν μπερδευτεί: «Σε υψηλότατο επίπεδο, μεταξύ Τσίπρα και Μακρόν, εξετάστηκε η πιθανότητα αξιοποίησης των 8 δισεκατομμυρίων, που προέρχονται από τα υπερκέρδη των ελληνικών ομολόγων, και μέρος των οποίων οφείλει να επιστρέψει και η Γαλλία στην Ελλάδα, να χρησιμοποιηθεί, προκειμένου να υπάρξει συνέργεια για την κατασκευή φρεγατών στη χώρα μας. Αυτή ήταν και η μόνη διαπραγμάτευση που αφορά τις φρεγάτες».
Για να μην πολυλογούμε, μέσα σε 5 ημέρες όλα είχαν κριθεί. Με τους ΝΔ, Κίνημα Αλλαγής, Ποτάμι, κλπ. να κατακεραυνώνουν την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διότι …άφησε ανεκμετάλλευτη τη χρυσή αυτή ευκαιρία των 2+2 γαλλικών φρεγατών (και με τα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού τύπου κατά τα άλλα να σημειώνουν ότι πίσω από το ανοιξιάτικο ναυάγιο της χρονομίσθωσης των γαλλικών φρεγατών κρύβεται …η Γερμανία), το δεδομένο είναι ότι τα γαλλικά προϊόντα δεν ήρθαν ποτέ στη χώρα μας.
Ο Καμμένος ήξερε ότι θα του δινόταν ξανά η ευκαιρία να απαντήσει.
Αγορές που επιτρέπει η έξοδός μας στις αγορές
Η αλήθεια είναι ότι είχαμε αρκετό καιρό να αισθανθούμε μια κάποια ελευθερία στις οικονομικές κινήσεις μας, πιθανώς από τότε που ο Γ. Παπανδρέου (λίγο πριν βάλει την υπογραφή του για να υπαχθεί η χώρα σε καθεστώς μνημονιακής επιτήρησης) με αρετή και τόλμη αγόραζε από τους Γερμανούς υποβρύχια κεκλιμένου μάλιστα τύπου (παραγγελίες της τάξεως των 2 δις ευρώ) και παράλληλα δρομολογούσε αγορά ενός …μικρού στόλου από τη Γαλλία αποτελούμενου από έξι πολεμικές φρεγάτες (παραγγελίες της τάξεως των 2,5 δις ευρώ).
Τώρα, με μια κίνηση-γροθιά στις καθεστηκυίες ιμπεριαλιστικές σχέσεις, η συγκυβέρνηση προσανατολίζεται σε αγορές φρεγατών από τη χώρα των καγκουρό!(;) σπάζοντας τις παραδόσεις και τα γαλλο-ολλανδο-γερμανικά μονοπώλια. Ας σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με τις κινήσεις της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, οι κινήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι αρκετά πιο λελογισμένες, με το συνολικό κόστος των δύο φρεγατών να ανέρχεται στην τιμή-δώρο των -μόλις- 300 εκατομμυρίων ευρώ. Βέβαια, δεν έχει διευκρινιστεί αν στην τιμή περιλαμβάνεται και ο όποιος οπλισμός τους ή όχι. Αλλά ας μην κολλήσουμε στις λεπτομέρειες. Ποτέ δεν το κάναμε. Θυμίζουμε εξάλλου ότι, μήνες μετά την κλεισμένη συμφωνία Τσίπρα-Τραμπ και την παραγγελία μας για αναβάθμιση των ελληνικών F16, δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα αν πληρώνουμε 2,4 δις ευρώ ή 2,4 δις δολάρια, ούτε είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς παίρνουμε.
Να μη μας κλέψουν το κελεπούρι οι Πολωνοί ή οι Τούρκοι!
Η αλήθεια είναι ότι η τιμή (όσο και το ίδιο το ενδιαφέρον) για τις δύο φρεγάτες διατηρείται ψηλά μέσα από φημολογίες για ενδιαφέρον άλλων χωρών: καταρχάς Τουρκία και Πολωνία φαίνεται ότι ποθούν διακαώς την αγορά αυτή, που στα 300 εκατομμύρια ευρώ μοιάζει, στα μάτια πολλών, προσφορά ισοδύναμη με χριστουγεννιάτικο δώρο. Την άποψη αυτή στηρίζουν, κυρίως, οι Αυστραλοί.
Βέβαια, οι Πολωνοί πριν καλά καλά εκφράσουν το ενδιαφέρον τους, αποσύρθηκαν. Μέγα στρατηγικό τους λάθος. Στους δε Τούρκους (οι οποίοι προσποιούνται ότι ενδιαφέρονται ενώ όλοι γνωρίζουν ότι ήδη διαθέτουν 8 φρεγάτες αυτού του τύπου) δεν κακοπέφτει καθόλου να εκτινάξουν τις τιμές, και να χρεωθεί η Ελλάδα με ένα φουσκωμένο ποσό, για να εξοπλιστεί τελικά, όπως κάποιος κακοπροαίρετος ή μειοδότης θα έλεγε, με μεταχειρισμένα σαπάκια που ήδη κουβαλούν στην πλάτη τους μια συμπληρωμένη 25ετία χρήσης.
Όπως πληροφορούμαστε από την Καθημερινή, «πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στην Ελλάδα η βοηθός υπουργός Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, Ελίζαμπεθ Νόιμαν, η επίσκεψη της οποίας συνδεόταν άμεσα με σημαντικά σημεία της προετοιμασίας του στρατηγικού διαλόγου. Σε διαφορετικό επίπεδο έχουν προηγηθεί ήδη αρκετές διαβουλεύσεις, προκειμένου την Πέμπτη (σ.σ. 13/12/18) ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο και ο υφυπουργός Γουές Μίτσελ, από τη μια πλευρά, με τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Κατρούγκαλο και τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη (και πολλούς άλλους αξιωματούχους), από την άλλη, να φθάσουν στο επιθυμητό σημείο». Το επιθυμητό σημείο για τον στρατηγικό διάλογο, είναι να πράξουμε ό,τι εντέλλεται η Ουάσιγκτον.
Παρενθετικά ας σημειωθεί ότι τα αυστραλιανά Διαμάντια, οι υποψήφιες φρεγάτες από τη χώρα των καγκουρό, είναι αμερικανικής κατασκευής. Με τη συναλλαγή Αυστραλίας-Ελλάδας, ίσως χαμογελάσει και ο κατασκευαστής, που βλέπει τις δουλειές του να ανοίγουν. Τώρα το μόνο που μένει, σύμφωνα και με πρόσφατες εξαγγελίες του Π. Καμμένου, είναι να ανοίξουν οι Έλληνες εφοπλιστές έναν λογαριασμό από κοινού με τους κοινούς θνητούς συμπολίτες μας(!) προκειμένου να συγκεντρωθούν τα εκατομμύρια που μας λείπουν: «Καλώ τους Έλληνες εφοπλιστές και όλους τους Έλληνες πολίτες από το υστέρημά τους από την 1/1 του 2019 που θα ανοίξει λογαριασμός για την ενίσχυση του στόλου για την απόκτηση νέων φρεγατών και ναυαρχίδων, να βοηθήσουν την εθνική προσπάθεια. Να θυμηθούν το παράδειγμα του Αβέρωφ και όλων των μεγάλων ευεργετών. Πρώτος θα καταθέσω το μισθό μου σε αυτή την προσπάθεια».
Οι αυστραλιανές φρεγάτες, αν και έρχονται από πολύ μακριά, ήδη έκαναν ένα σημαντικό βήμα στον δρόμο προς τη χώρα μας.