Πάψε με ευχές να ελπίζεις
οι θεοί πως θα λυγίσουν

Είναι έθιμο πια, οι εκλογές να αφήνουν κάποιο παραληπτέο μήνυμα. Και όχι μόνο ένα. Μήνυμα προς κάθε ένα αρχηγό κόμματος, μήνυμα προς κάθε κόμμα, μήνυμα προς το λαό και κάθε κυρ Γιώργο και κυρά Μάρω προσωπικά και πάει λέγοντας. Με τόσα μηνύματα να πετούν πάνω από το κεφάλι μας, βζιιιν από δω και βζιιιν από κει, μπορεί να αρπάξουμε και το λάθος μήνυμα και να σηκώσουμε πυρετό.

Το μήνυμα, λοιπόν, το καλό των εκλογών είναι το: «μάθετε κοκκομετρία». Το μήνυμα αυτό το εξέπεμψε ο γνωστός Σκέρτσος. Πρώην ΠΑΣΟΚος, τέως γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και νυν βαρύ -λέμε τώρα- πυροβολικό στην προπαγάνδα της Νέας Δημοκρατίας. Στην αντιπαράθεση για την Ακρίβεια, κατά την προεκλογική περίοδο, όταν κλήθηκε να απαντήσει γιατί το ίδιο εισαγόμενο απορρυπαντικό έχει μικρότερη τιμή στη Γερμανία και μεγαλύτερη στην Ελλάδα, απάντησε πως «θα φταίει η σύνθεση του προϊόντος» που καταναλώνεται στις δυο χώρες. Πάμε τώρα να αποκτήσουμε την πλήρη γνώση του φαινομένου. Κοκκομετρία ονομάζεται η μέτρηση του μεγέθους και της ποσοτικής κατανομής των κόκκων / στοιχειωδών τεμαχιδίων σε κάποιο υλικό, έδαφος κλπ. Αν λοιπόν πάρουμε ένα απορρυπαντικό που έχει μπλε και πράσινους κόκκους και αρχίσουμε να μετρούμε τα κοκκία ένα-ένα, θα παρατηρήσουμε πως στο κουτί που έρχεται στην Ελλάδα έχει 28,31 κόκκους μπλε περισσότερους από το κουτί που καταναλώνεται στη Γερμανία. Όπερ έδει δείξαι. Γι’ αυτό και είναι ακριβότερο στην Ελλάδα. Το πλεόνασμα των κόκκων μπορεί να αποδοθεί: 1) Στο ρατσισμό του αλλοδαπού βιομηχάνου που θεωρεί τους Έλληνες άπλυτους που χρειάζονται περισσότερο σαπούνι, 2) Στις φιλικές σχέσεις του αλλοδαπού βιομηχάνου με τον Μητσοτάκη, που προσπαθεί ακόμα και με το χρώμα των κόκκων να τον βοηθήσει στην χρόνια παραμονή του στην εξουσία. Δεν βοηθάει φαίνεται, αρκετά, η πνιγηρή, μονοκομματική προπαγάνδα των πληρωμένων καναλιών, υπέρ του. Και το πόπολο αποκτάει φυγόκεντρες τάσεις. Και για να ολοκληρώσουμε τις γνώσεις μας, θυμηθείτε πως άλλο ο κόκκος και άλλο ο Κοκός.

Η προεκλογική κούρσα των αρχηγών έμοιαζε με φωτογραφικά στιγμιότυπα σχολικής εκδρομής, για τους αρχηγούς. Χάχανα και καλοσυνάτες ατάκες, φωτογραφίες στα Γιάννενα, στην Κοζάνη, στα Χανιά και στον Έβρο, αγκαλιές με τους πληβείους και από την άλλη μέρα πού σε είδα, πού σε ξέρω. Ο Κούλης μάλιστα φωτογραφήθηκε και στα Τρίκαλα και στο Παρίσι. Πώς έλεγε κάποτε η διαφήμιση εταιρείας ένδυσης ορμώμενης από τα Τρίκαλα, στη δεκαετία του ’80; «Σαράφης στα Τρίκαλα, Σαράφης στην Αθήνα, Σαράφης και στο Παρίσι». Από την άλλη, η απόλυτη γελοιότητα του Κασσελάκη, που δεν πήγε μεν για φωτογράφιση στο Παρίσι, αλλά κάλεσε τους υποψήφιους ευρωβουλευτές του στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα να γυρίζουν γύρω γύρω, για να μη θεωρήσουν οι θεατές ότι τους γυρίζουν την πλάτη. Και αυτοί γύριζαν… Πώς έλεγε ο αρκουδιάρης στα χωριά στην αρκούδα του, το Μάρκο: «Κάνε τούμπα Μάρκο»;

Εκλογές της αναξιοπρέπειας, της αμερικάνικης τάχα ευτυχισμένης οικογένειας με το σκύλο της, του απόλυτου πολιτικού τίποτα.
Οι εκλογές αφήνουν μήνυμα. Η ακρίβεια επιμένει. Η τιμή της ενέργειας επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Τι είναι η ακρίβεια και επιμένει; Η θεία Μερόπη που επιμένει να παντρευτείς; Η ενέργεια επηρεάζεται από μόνη της; Ξυπνάει μια μέρα η τιμή και λέει σήμερα νοιώθω επηρεασμένη και μάλλον θα αυξηθώ; Δεν την ορίζουν, την τιμή, οι ληστρικές εταιρείες του «χρηματιστηρίου» της Ενέργειας; Έτσι απρόσωπα, ουδέτερα, η φτώχεια των ανθρώπων αυξάνει; Χωρίς κάποιον που έχει σάρκα και οστά να φταίει για αυτό; Όσο για το τι μας περιμένει μετά, μας το ’παν ξεκάθαρα. Ο Μητσοτάκης θέλει σταθερότητα για να βάλει φουλ τις μηχανές για καταιγίδα «μεταρρυθμίσεων». Οι μεγάλοι ιδιοκτήτες δεν κρατήθηκαν ούτε δυο -τρεις μέρες μέχρι τις εκλογές, να βοηθήσουν το Μητσοτάκη να κάνει παιχνίδι. Και αύξησαν τα εισιτήρια στα πλοία, τα τιμολόγια του ρεύματος και τα τρόφιμα. Ακόμα και το εμφιαλωμένο νερό παίρνει αύξηση 20%.
Ε! ρε να δεις κοκκομετρία στα ψίχουλα πάνω στο τραπέζι.

Τάνια