Η κυβέρνηση της ΝΔ προχώρησε στο κλείσιμο μεγάλου αριθμού καταστημάτων των ΕΛΤΑ. Στις 10 Ιουλίου ρολά κατέβασαν 25 ταχυδρομικά καταστήματα, ακολούθησαν άλλα 40 που έκλεισαν τη Δευτέρα 17 Ιουλίου. Ενώ την προσεχή Δευτέρα 4 Ιουλίου θα αναστείλουν τη συναλλακτική τους δραστηριότητα ακόμα 35 καταστήματα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 100, από το σύνολο των 620 καταστημάτων που αποτελούσαν το δίκτυο των ΕΛΤΑ πριν την εφαρμογή του σχεδίου δήθεν αναδιάρθρωσης. Τα φυσικά σημεία παρουσίας των ΕΛΤΑ συμπεριλαμβανομένων και των πρακτορείων έφταναν τα 1.150.
Η αναδιάρθρωση αυτή, σύμφωνα με τη διοίκησή των ΕΛΤΑ, παρ’ όλη τη μείωση φυσικών καταστημάτων των ταχυδρομείων δεν θα επηρεάσει την λειτουργία τους και θα εξακολουθήσουν να «φροντίζουν για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών στην πόρτα τους, σε ολόκληρη την επικράτεια, με όλες τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ, όπως είναι η παράδοση δεμάτων και επιστολών, καθώς και η διανομή συντάξεων. Η ταχυδρομική λειτουργία οργανώνεται σε κεντρικά σημεία και δεν επηρεάζεται από την αναδιοργάνωση του δικτύου, η οποία, μέσω της καλύτερης κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού των ΕΛΤΑ, βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της διανομής».
Ταυτόχρονα υπενθυμίζει ότι μέσω του Υπερταμείου οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν δώσει ήδη στα Ελληνικά Ταχυδρομεία χρηματοδοτική «ένεση» 280 εκ. ευρώ για τη διάσωσή τους το 2020. Χρήματα όμως, που ισχυρίζεται ότι όχι μόνο δεν έφεραν τα «επιθυμητά» αποτελέσματα, αλλά και το κεφάλαιο αυτής της χρηματοδότησης έχει εντελώς εξαντληθεί, εμφανίζοντας πια σημαντικό οικονομικό έλλειμμα λειτουργίας, το οποίο θα αποτελέσει ζήτημα επιβίωσης αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα.
Με αυτά τα επικοινωνιακά κόλπα η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει κάτω από το χαλί την απαξίωση που συντελείται στα ταχυδρομεία τα τελευταία χρόνια. Μιας και η πραγματικότητα είναι ότι τα χρήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για να ξεθεμελιωθούν τα ΕΛΤΑ, και να δουν την πόρτα της εξόδου χιλιάδες εργαζόμενοι. Έτσι το προηγούμενο διάστημα, κυρίως μέσω της μορφής της «εθελούσιας» εξόδου, εργαζόμενοι με «ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα», δηλαδή εργαζόμενοι που είχαν κατοχυρωμένα διακαιώματα τόσο μισθολογικά όσο και συνθηκών εργασίας αποχώρησαν. Τόσες ήταν δε οι αποχωρήσεις, που υπολογίζεται ότι το 2019 οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ήταν περίπου 8.700 και σήμερα δεν ξεπερνούν τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι «ενοικιαζόμενοι».
Τα ΕΛΤΑ ανήκουν στην κατηγορία δημόσιων υπηρεσιών που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ιδιωτικοποιήσει. Γιατί κάθε φορά που μια δημόσια δομή, υπηρεσία ή εταιρεία που χρειάστηκε «διάσωση» και πέρασε «αναδιάρθρωση» κατέληξε στα χέρια ιδιωτών. Από τη ΔΕΗ και τους σιδηροδρόμους έως την Ολυμπιακή. Τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ θα μιμηθούν την πορεία τόσων και τόσων άλλων πρώην δημόσιων εταιρειών. Όπου για τους εργαζομένους θα σημάνει μειώσεις μισθών, χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας, αλλά και ειδικά για τα ταχυδρομεία, μετακινήσεις εκτός τόπου κατοικίας για να καλυφθούν τα κενά των καταστημάτων. Ενώ για τον ελληνικό λαό, που τα ΕΛΤΑ σήμερα καλύπτουν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας, σημαίνει ακριβότερες υπηρεσίες, ακόμα και αδυναμία πρόσβασης του ταχυδρομείου στις δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας, αν αυτό γίνει κοστοβόρο για τον ιδιώτη ιδιοκτήτη τους. Καθιστώντας ακόμα μια κοινωνική υπηρεσία προϊόν, που η κυβέρνηση θα παραχωρήσει στους ιδιώτες για να εκμεταλλευτούν.