Όσο και αν η Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρούν να παρουσιάσουν την κατάσταση στα σχολεία ως ελεγχόμενη και το μοναδικό επί της ουσίας, μέτρο της μάσκας, ως ικανό για την αποτροπή επικίνδυνων εξελίξεων, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά την πραγματικότητα. Οι τάξεις που περιγράφει το υπουργείο, όπως αυτή που σχεδίασε στον υπολογιστή του ο Μαγιορκίνης για να προσφέρει το «επιστημονικό» άλλοθι, στην πολιτική της αύξησης(!) του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, αποτελούν εργαλείο της εικονικής πραγματικότητας που παρουσιάζουν κυβερνώντες και δημοσιογραφικοί παπαγάλοι.
Στις περισσότερες περιπτώσεις το μέγεθος των τάξεων είναι τέτοιο που δεν επιτρέπει κανενός είδους αποστασιοποίηση, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στα λεωφορεία με τα οποία μεταφέρονται οι μαθητές. Για όσους έχουν την παραμικρή σχέση με το σχολείο, γνωρίζουν ότι στην πρωτοβάθμια στις περισσότερες περιπτώσεις ακόμα και την καθαριότητα ανέλαβαν οι δάσκαλοι και ότι σε κάθε περίπτωση η τακτική καθαριότητα και οι απολυμάνσεις που προβλέπουν οι εγκύκλιοι εν μέσω πανδημίας είναι αδύνατο να τηρηθούν. Με δεδομένες τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού στον τομέα της καθαριότητας και τις ελάχιστες συμβάσεις ορισμένου χρόνου που προστέθηκαν.
Στην πραγματικότητα από όλα τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο, τηρείται μόνο η χρήση μάσκας και αυτό, με την ευθύνη και το κόστος να το αναλαμβάνουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, αφού ούτε καν μάσκες δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει το κατά τα άλλα «πανέτοιμο» επιτελικό κράτος των άριστων της ΝΔ. Στο αίτημα για 15 μαθητές ανά τμήμα, συμπυκνώνεται η ανάγκη για πραγματική πρόληψη εν μέσω πανδημίας, αλλά και η πραγματική βελτίωση των όρων και των συνθηκών για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών αναγκών. Στο αίτημα για κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, συμπυκνώνεται η υπεράσπιση της βασικής αποστολής του δημόσιου σχολείου να είναι ένα σχολείο όχι για λίγους αλλά για όλους τους μαθητές.
Απέναντι σε αυτές τις αλήθειες και τα δίκαια των μαθητικών κινητοποιήσεων, η κυβέρνηση και τα χρυσοπληρωμένα ΜΜΕ, αντιπαρατάσσουν το ψέμα, την κατασυκοφάντηση και την καταστολή. Προσπαθούν να παρουσιάσουν τους μαθητές στις καταλήψεις ως αρνητές της μάσκας και αποφεύγοντας οποιαδήποτε απάντηση στα αιτήματά τους, να τους καταλογίσουν ότι απλά θέλουν τα σχολεία κλειστά. Κινητοποιούν εναντίον τους εισαγγελείς και αστυνομία, η οποία τρομοκρατεί είτε με την «παρουσία» ή ακόμη και με την επέμβασή της; Με πρακτικές του γνωστού παρακράτους της δεξιάς, εμφανίζονται όλο και περισσότεροι αυτόκλητοι τραμπούκοι που επιχειρούν να σπάσουν τις καταλήψεις. Το υπουργείο στέλνει καθημερινά ντιρεκτίβες στους διευθυντές, να παρέμβουν ώστε να τερματίσουν τις καταλήψεις και όπου είναι δυνατό επιχειρούν να εμφανίσουν και τους συλλόγους διδασκόντων απέναντι στους μαθητές. Τις τελευταίες ώρες προχωρά σε αδιανόητα κατασταλτικά μέτρα που μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε χωροφύλακες. Προστάζει τους καθηγητές να πραγματοποιήσουν υποχρεωτικά μαθήματα “εξ αποστάσεως” στους μαθητές των κατειλημμένων σχολείων και ταυτόχρονα τιμωρεί όσους μαθητές συμμετέχουν στις καταλήψεις, αφού σύμφωνα με νέα υπουργική απόφαση: «Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας». Εκβιάζει έτσι, τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές και προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να ποινικοποιήσει και να τσακίσει τον αγώνα τους. Μέχρι στιγμής όμως και κόντρα στο ρεύμα των καιρών οι μαθητικές κινητοποιήσεις αντέχουν.
Όσο και αν προσπαθεί η κυβέρνηση και τα συντριπτικά ελεγχόμενα ΜΜΕ, να παρουσιάσουν τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς ως εχθρούς των μαθητικών αγώνων, θα αποτυγχάνουν. Τα αιτήματα των μαθητικών καταλήψεων είναι τα αιτήματα και οι αλήθειες του κόσμου της εκπαίδευσης. Είναι τα αιτήματα που από την πρώτη στιγμή έθεσαν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς μέσα από τα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά τους όργανα.
Είναι τα αιτήματα με τα οποία συντάσσεται κάθε ένας που γνωρίζει την πραγματικότητα μέσα από το δημόσιο σχολείο και όχι από τις σκηνοθετημένες τάξεις της Κεραμέως.
Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος και η Πορεία στηρίζουν τις μαθητικές καταλήψεις και αγωνίζονται για την συγκρότηση ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου με αιτήματα αιχμής για 15 μαθητές στο τμήμα και άμεσες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Για να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα υγειονομικής προστασίας. Για να καταργηθεί τώρα η τράπεζα θεμάτων και οι αντιεκαπιδευτικοί νόμοι που διαλύουν το δημόσιο σχολείο. Για να μην περάσει η αξιολόγηση – χειραγώγηση. Στα πλαίσια αυτά χαιρετίζουμε και την μαζική κινητοποίηση της Πέμπτης 1/10 των μαθητών και όλου του εκπαιδευτικού κινήματος. Καταδικάζουμε την κυβέρνηση και την πολιτική της που απέναντι στην κινητοποίηση έστειλε τις δυνάμεις των ΜΑΤ, οι οποίες αξιοποιώντας την τυφλή και μηδενιστική δράση του αντιεξουσιαστικού χώρου, χτύπησαν το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο με χημικά και καταστολή. Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου και της κυβέρνησης, η οποία πότε με ΜΑΤ και πότε με εκδικητικές υπουργικές αποφάσεις προσπαθεί να τσακίσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις, συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα των μαθητών μας και συνολικά του εκπαιδευτικού κινήματος για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους.