Συνεχίζεται για πάνω από έναν μήνα η μεγάλη απεργία των εργατών στην αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ, με βασικά αιτήματα αυξήσεις στους μισθούς και περισσότερες ασφαλιστικές παροχές. Έως και τις 11 Οκτώβρη περίπου περισσότερα από 34.000 μέλη του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις.
Εκτός από τις Ford, General Motors και Chrysler Stellantis στην απεργία προστέθηκαν και χιλιάδες εργαζόμενοι της αυτοκινητοβιομηχανίας Mack Trucks, κατασκευάστρια φορτηγών που διαθέτει δύο εργοστάσια σε Πενσιλβάνια και Μέριλαντ. Η απεργία έχει συγκλονίσει τον κλάδο και πιέζει αφόρητα τους εργοδότες, ιδιαίτερα τη Ford που είδε το μεγάλο εργοστάσιο στο Κεντάκι να κλείνει.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της UAW, Σον Φέιν, απάντησε με μια δήλωση με την οποία προειδοποίησε τη Ford ότι το συνδικάτο θα μπορούσε να κλείσει το εργοστάσιο συναρμολόγησης Rouge με απεργία. «Αν η Ford θέλει να είναι η παναμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, μπορεί να πληρώνει παναμερικανικούς μισθούς και παροχές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Φέιν.
Την Παρασκευή, ο Φέιν κατηγόρησε τη Ford ότι προσπαθεί να περιπαίξει τους εργάτες με ανεπαρκείς προσφορές και επέμεινε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αύξησε απότομα τις αποζημιώσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα πρέπει «να πάει να πάρει το μεγάλο μπλοκ επιταγών – αυτό που χρησιμοποιεί η Ford όταν θέλει να ξοδέψει εκατομμύρια σε στελέχη της εταιρείας ή σε δώρα στη Wall Street», δήλωσε ο Fain.
Την Πέμπτη, ανώτερο στέλεχος της Ford, εμμένοντας στη στάση για πενιχρές αυξήσεις στους μισθούς, ισχυρίστηκε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία «έφτασε στα όρια» των δυνατοτήτων της. Η τελευταία προσφορά της εταιρείας περιλαμβάνει αύξηση μισθών κατά 23% μέχρι τις αρχές του 2028, κάτι που όπως φαίνεται δεν αποδέχονται οι εργαζόμενοι.