Πόσα χρήματα χρειάζεται να μοιραστούν στα ΜΜΕ για να μας πείσουν ότι το ζήτημα της εξοικονόμησης ενέργειας είναι θέμα ατομικής ευθύνης;
Η επικοινωνιακή προβολή της καμπάνιας για «Εξοικονόμηση Ενέργειας» θα στοιχίσει στα ήδη λεηλατημένα νοικοκυριά 7,44 εκατ. ευρώ. Αυτό προβλέπει σχετική απόφαση που υπογράφηκε στις αρχές Οκτωβρίου και αναρτήθηκε στη Διαύγεια.
Όπως αναφέρεται, το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο της δράσης «Εξοικονόμηση Ενέργειας», το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του υπουργείου, ανέρχεται στο συνολικό ποσό ύψους επτά εκατομμυρίων τετρακοσίων σαράντα χιλιάδων ευρώ (7.440.000,00 €) και την απόφαση υπογράφει ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Δημήτρης Γαλαμάτης.
Αυτή τη φορά υπάρχει, μάλιστα, ειδική πρόνοια για τα ΜΜΕ της περιφέρειας: το υπουργείο Περιβάλλοντος «πληροί την προϋπόθεση περί υποχρέωσης τήρησης του ποσοστού συμμετοχής των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης (έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, ήτοι τουλάχιστον 30%, η οποία αν δεν τηρηθεί επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα διοικητικό πρόστιμο ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται προς συμπλήρωση του ανωτέρω ποσοστού συμμετοχής».
Η επονομαζόμενη λίστα Σκρέκα έρχεται να προστεθεί στην προηγούμενη σκανδαλώδη προσπάθεια εξαγοράς των ΜΜΕ με την περιβόητη λίστα Πέτσα η οποία μοίρασε 20 εκατ. ευρώ στα μέσα ως χρηματική αποζημίωση για την προώθηση της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι», κατά το πρώτο κύμα κορονοϊού στην Ελλάδα.
Ας μην αναρωτηθούμε κατά τον άγριο χειμώνα που θα διανύσουμε για την αφωνία των ΜΜΕ σχετικά με τους κομμένους λογαριασμούς ρεύματος, τους θανάτους από μαγκάλια και τις διαμαρτυρίες των πολιτών. Η σιωπή των κονδυλοφόρων και των εκφωνητών εξαργυρώνεται αδρά.