Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ομόφωνα αποφάσισε την προκήρυξη 48ωρης πανελλαδικής απεργίας στις 22-23 Οκτώβρη, μετά την κατάληξη της συνάντησης που είχε με τη διοίκηση του συλλογικού φορέα των εφοπλιστών (ΣΕΕΝ). Η συνάντηση, που έγινε στα πλαίσια διαπραγμάτευσης της νέας ΣΣΕ και της αύξησης ύψους 12% καθώς και άλλων αιτημάτων από μέρους της ΠΝΟ, έληξε χωρίς αποτέλεσμα καθώς οι ναυτεργάτες εισέπραξαν την πλήρη απαξίωση από μέρους των εκπροσώπων των εφοπλιστών, οι οποίοι αντιπρότειναν αυξήσεις-κοροϊδία ύψους 3% και δεν δέχθηκαν ούτε καν να συζητήσουν άλλα προβλήματα του κλάδου.
Ας σημειωθεί ωστόσο, πως η ηγεσία της ΠΝΟ έφτασε στη συνάντηση για να διαπραγματευθεί την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. όχι όλων των σωματείων μελών αλλά μόνο των Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλόων & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025. Εξαιρώντας, εξ αρχής, το ίδιο το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων, το θέμα της ΣΣΕ των ναυτεργατών στις γραμμές εσωτερικού και διαιρώντας έτσι έναν αγώνα για τους μισθούς που πρέπει να δίνεται από όλους τους ναυτεργάτες μαζί για να ασκεί και μεγαλύτερη πίεση στην εφοπλιστική εργοδοσία.
Μετά το αδιέξοδο της συνάντησης η διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε και αποφάσισε ομόφωνα την προκήρυξη πανελλήνιας, προειδοποιητικής όπως τη χαρακτηρίζει, 48ωρης απεργίας, καλλιεργώντας ελπίδες ότι πρόκειται να συνεχίσει και να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις. Μένει ωστόσο να δούμε αν θα συμβεί κάτι τέτοιο. Κατά τ’ άλλα στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση της ΠΝΟ, χαρακτήρισε «προκλητικά αδιάλλακτη» τη στάση της εργοδοσίας, ενώ προκειμένου να στοιχειοθετήσει το ύψος των αυξήσεων, αναφέρεται στην εκτόξευση των κερδών των τριών μεγαλύτερων εταιρειών (όμιλος Attica, ANEK και Μινωικές) κατά 9% το 2023 και ανήλθε στα 873.000.000 ευρώ από 803.013.000 το 2022, ενώ ετησίως οι ακτοπλόοι εισπράττουν 150.000.000 ευρώ από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών. Επιπλέον, οι κρατικές επιδοτήσεις αναμένεται να αυξηθούν ακόμη περισσότερο, από το «δωράκι» που τους ετοιμάζει η προσφιλής τους Κυβέρνηση, για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία.
Ανάμεσα στα άλλα, στην ανακοίνωση της ΠΝΟ αναφέρεται και το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες.