Συνεχίζεται η κρίση στους μονοπωλιακούς κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, καθώς ο ανταγωνισμός με την Κίνα, αλλά και τα προβλήματα που παρουσιάζει η οικονομία σε ολόκληρο τον πλανήτη οδηγούν σε απολύσεις εργαζομένων και «αναδιαρθρώσεις» με μόνο στόχο τη διαφύλαξη των κερδών.
Μετά τις Volkswagen και Nissan, σειρά είχε η General Motors, η οποία απολύει χιλιάδες εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, τους περισσότερους στις ΗΠΑ, με τη δικαιολογία του «εξορθολογισμού» των δραστηριοτήτων της για να ξαναγίνει ηγέτιδα δύναμη στα ηλεκτρικά οχήματα, όπου δέχεται σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα, όπως επίσης και στην κατασκευή λογισμικού. Τον Αύγουστο απέλυσε περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους στο τμήμα πληροφορικής, τον Σεπτέμβριο 1.700 εργαζόμενους σε εργοστάσιο παραγωγής στο Κάνσας , ενώ το 2023 περίπου 5.000 μισθωτοί της GM αποδέχθηκαν εθελούσια έξοδο από την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Ford θα απολύσει 4.000 εργαζόμενους στην Ευρώπη έως το τέλος του 2027, κυρίως σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Πέρυσι η Ford, πέταξε στον δρόμο άλλους 3.800 εργαζόμενους.
Η Bosch, ο βασικός κατασκευαστής εξοπλισμού αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσε 5.500 περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2030, κυρίως στη Γερμανία, ενώ έχει ήδη ανακοινώσει το τελευταίο διάστημα απολύσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, επηρεάζοντας περίπου 7.000 θέσεις συνολικά, ιδίως στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, απ’ όπου συγκεντρώνει σχεδόν τα δύο τρίτα των εσόδων της αλλά και των ηλεκτρικών συσκευών.Οι 3.850 περικοπές θα σημειωθούν στη Γερμανία, κυρίως στα εργοστάσια του Χίλντεσχαϊμ (βόρεια) και του Σβέμπις Γκμυντ (νότια).
Η Stellantis, μονοπωλιακός κολοσσός στον οποίο ανήκουν Peugeot, Citroën, Chrysler και Fiat, ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου κατασκευής ημιφορτηγών στο Λούτον της Βρετανίας, που θέτει σε κίνδυνο 1.000 θέσεις εργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει ήδη αναφέρει ο «Λ.Δ» πρόσφατα, η Nissan ανακοίνωσε περίπου 9.000 απολύσεις, ενώ η Volkswagen διεμήνυσε στους εργαζόμενους ότι σχεδιάζει να κλείσει αρκετά εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της.
Η κρίση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι βαθιά και επηρεάζει τους μονοπωλιακούς κολοσσούς που ήταν ηγέτιδες δυνάμεις στον κλάδο για το μεγαλύτερο μέρος του 20ού αιώνα, μέχρι και πρόσφατα.
Η τακτική της εργοδοσίας ξεδιπλώνεται απροκάλυπτα με τον πιο κυνικό τρόπο, χωρίς ωραιοποιήσεις. Μιλά για «πτώση κερδών» και «ανταγωνισμό», επιλέγοντας έτσι να φορτώσει στους εργαζόμενους τα βάρη και να τούς πετάξει στον δρόμο, δημιουργώντας στρατιές ανέργων και εξαθλιωμένων.