Έγινε γνωστό έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που περιγράφει μεν τα όσα έχουν προκληθεί στο κέντρο της Αθήνας από το «Μεγάλο Περίπατο» και ταυτόχρονα εγκρίνει τα έργα του Δήμου Αθηναίων για διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Πανεπιστημίου. Πρωτοφανές αλλά αυτό είναι το «Επιτελικό Κράτος» της Δεξιάς! Ενώ τα αρχικά σχέδια υλοποιούνται σταδιακά με την κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος να προκαλεί συμφόρηση της κυκλοφορίας και τα έργα να επεκτείνονται στην Πανεπιστημίου με προϋπολογιζόμενο κόστος 3 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς καμία ανάλυση. Και βέβαια ούτε λόγος για τις αρχικές εξαγγελίες για δημόσια διαβούλευση, Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Αντίθετα ο Δήμος Αθηναίων ζήτησε στις 30 Σεπτεμβρίου να εξαιρεθεί από τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης, και η Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής απάντησε θετικά στις 14 Οκτωβρίου! Λίγες μέρες νωρίτερα ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής είχε αναφέρει, απαντώντας σε ερώτηση, ότι τα έργα του Μεγάλου Περιπάτου δεν συμβάλλουν στα κυκλοφοριακά προβλήματα που υποτίθεται πως θα λύσει η επαναφορά του Δακτυλίου από 25 Οκτωβρίου. Μιλάμε για το απόλυτο μπάχαλο, να αναγνωρίζεις τα προβλήματα που έχουν ήδη δημιουργηθεί και ταυτόχρονα να εγκρίνεις με διαδικασίες εξπρές τη συνέχιση του έργου των μαθητευόμενων μάγων!
Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στο έγγραφο, για τα προβλήματα στον κόμβο της Πλατείας Συντάγματος «έχουν γίνει ήδη έγγραφα από την Τροχαία Αθηνών», «Θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω η λειτουργία του σηματοδοτούμενου κόμβου με βάση επικαιροποιημένους φόρτους», «να εξεταστεί κατά πόσον επαρκεί η τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης ή αν θα χρειαστεί να γίνουν και επιπλέον μικρές γεωμετρικές παρεμβάσεις στον κόμβο». Ενώ «μετά την υλοποίηση του έργου και των προτεινόμενων ρυθμίσεων η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, αφού αξιολογήσουν τη νέα κατάσταση με συλλογή νέων κυκλοφοριακών φόρτων θα εξετάσουν αν απαιτείται τροποποίηση ή επικαιροποίηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης με βάση τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, οι οποίες και θα εγκριθούν αρμοδίως».
Το ίδιο έγγραφο θεωρεί «ιδιαίτερα κρίσιμη την αναδιάρθρωση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση του μετακινούμενου κοινού της Αθήνας με τις αστικές συγκοινωνίες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των Ι.Χ. οχημάτων στο κέντρο της πόλης», «ειδάλλως, οι όποιες ρυθμίσεις δεν θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα».