Με τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, τα ΕΛΤΑ μπαίνουν στον δρόμο της ιδιωτικοποίησης.
Το πρώτο βήμα θα γίνει όπως γράφει η τροπολογία με “τον εξορθολογισμό του μισθολογικού κόστους, με έμφαση στην υλοποίηση σχεδίου εθελούσιας εξόδου εργαζομένων”.
Πρακτικά αυτό θα σημάνει πως περίπου 2.000 εργαζόμενοι(!) από τους 5.500 των ταχυδρομείων θα εξαναγκασθούν σε “εθελούσια έξοδο” από την εργασία τους, σε μια συγκαλυμμένη, δηλαδή, απόλυσή τους.
Ταυτόχρονα ο “εξορθολογισμός του κόστους εργασίας” θα πραγματοποιηθεί μέσα από την πρόσληψη προσωπικού “κατά παρέκκλιση από την ισχύουσα στην εταιρεία επιχειρησιακή ΣΣΕ ή από τον γενικό κανονισμό Προσωπικού ΕΛΤΑ ή από οποιαδήποτε άλλη επιχειρησιακή συμφωνία, ιδίως ως προς τις αποδοχές των νεοπροσλαμβανόμενων”, μετατάξεις και μετακινήσεις “χωρίς να διατηρείται τυχόν διαφορά αποδοχών”, με πρόσληψη συμβασιούχων λίγων μηνών κ.ά.
Το κλασσικό νεοφιλελεύθερο μοντέλο, με το οποίο δημόσιοι Οργανισμοί και Δημόσιες Επιχειρήσεις “ετοιμάζονται” από τις κυβερνήσεις για να παραδοθούν σε ιδιώτες επενδυτές σε κατάσταση που θα τους εξασφαλίζει την κερδοφορία που θέλουν, μπαίνει σε εφαρμογή και στα ΕΛΤΑ με την εκδίωξη του 36% του προσωπικού τους, την επιβολή ενός καθεστώτος μείωσης μισθών με την τοποθέτηση στο περιθώριο των διατάξεων της επιχειρησιακής ΣΣΕ και του γενικού Κανονισμού Προσωπικού, την καθιέρωση συμβάσεων προσωρινής απασχόλησης με μειωμένες αμοιβές (συμβασιούχοι 8μηνίτες) και συνολικά την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
Το ερώτημα είναι ποια θα είναι η συνδικαλιστική αντίδραση των εργαζομένων στα ταχυδρομεία σε αυτή την ζοφερή προοπτική που διαγράφεται και για την οποία μέχρι τώρα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων του Ταχυδρομείου (ΠΟΣΤ) παραμένει εντελώς παθητική, εξαντλούμενη σε κάποια διαδικτυακή συνέντευξη για την τροπολογία…
Στο μεταξύ όπως σημειώνει και η έκθεση Πισσαρίδη: “Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη. Ενώ έχουν ιδιωτικοποιηθεί σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), εκκρεμεί ακόμα η ιδιωτικοποίηση άλλων σε υποδομές, ακίνητα και εταιρείες. Ειδικότερα, σε εξέλιξη βρίσκονται έργα ιδιωτικοποίησης υποδομών (περιφερειακά λιμάνια, μαρίνες, Εγνατία Οδός, υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου), ακινήτων (Ελληνικό, Golf Αφάντου, εργοταξιακοί χώροι Αντιρρίου) και εταιρειών (ΔΕΠΑ Εμπορίας, ΔΕΠΑ Υποδομών, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών). Πολλά ακόμα έργα βρίσκονται στα αρχικά στάδια προγραμματισμού, μεταξύ των οποίων είναι η παραχώρηση της Αττικής Οδού, η πώληση μετοχών της ΔΕΗ, των Ελληνικών Πετρελαίων, της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, καθώς και διαγωνισμοί για μαρίνες, λιμάνια, ιαματικές πηγές και ακίνητα. Το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων είναι κρίσιμο να συνεχιστεί…”.