Την τελευταία ημέρα πριν τις εκλογές η κυβέρνηση της ΝΔ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, το οποίο προβλέπει την επιβολή διοδίων στις εισόδους των μεγάλων πόλεων. Η ημερομηνία που επέλεξε να το προωθήσει αποτέλεσε, χωρίς αμφιβολία, ένα προεκλογικό μήνυμα-δωράκι της ΝΔ προς τα συμφέροντα που έρχεται να εξυπηρετήσει αυτό το νομοσχέδιο και έδειξε την προσπάθειά της να δεσμεύσει σε αυτό και την επόμενη κυβέρνηση που θα ανεδείκνυαν οι εκλογές
Με πρόσχημα την προσπάθεια να συγκεντρωθούν πόροι υπέρ των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ώστε να περάσει η Ελλάδα στην «πράσινη ανάπτυξη» μέσω αυτών, εκπονήθηκε από τα υπουργεία περιβάλλοντος, υποδομών, μεταφορών και ανάπτυξης και το επενδύσεων το σχέδιο που αφορά τα εκατομμύρια των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με το σχέδιο, θα διαμορφωθούν Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών (LEZ) με τέλη για τα οχήματα κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Και παρότι οι περιοχές που θα έχουν διόδια δεν ορίζονται έχουν οριστεί αναλυτικά οι υπόχρεοι. Υπόχρεοι, λοιπόν, της καταβολής των αστικών διοδίων είναι περίπου 5,5 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μιας και τόσος εκτιμιόταν το 2020 ότι ήταν ο αριθμός των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι περισσότερο από το 56% του ελληνικού στόλου αποτελείται από οχήματα ηλικίας 10-20 ετών, ενώ το 25% είναι άνω των 20 ετών. Όλα αυτά είναι οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι 16,6 έτη. Με μέσο όρο ηλικίας για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα τα 20,2 έτη, για τα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα τα 21,4 έτη και για τα λεωφορεία τα 19,4 έτη, τέλος η μέση ηλικία του στόλου των εμπορικών οχημάτων και των ταξί στην Ελλάδα υπερβαίνει τα 15 και 12 έτη αντίστοιχα. Από τα νούμερα αυτά μπορεί να αντιληφθεί κάποιος σε τι ύψη εκατομμυρίων ευρώ θα ανέλθει αυτό το νέο αντιλαϊκό χαράτσι που πάει να επιβληθεί στο όνομα της «πράσινης ανάπτυξης».
Το σχέδιο νόμου ήρθε με σκοπιμότητα σε νεκρό χρόνο, μέσα στις εκλογές, μιας και η κυβέρνηση έχει ήδη οριοθετήσει τον χρόνο της δημόσιας διαβούλευσης έως και την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023. Σαν μέτρο-προεκλογικό δώρο στις πολυεθνικές των αυτοκινήτων. Η ψήφισή του θα σημάνει ότι για να μπορέσει ένας εργαζόμενος που κινείται καθημερινά στο κέντρο της πόλης του, με συμβατικά οχήματα, να αποφύγει το κόστος των διοδίων, θα πρέπει να προβεί σε αγορά νέου συμβατού με την «πράσινη ανάπτυξη» όχημα. Η κυβέρνηση της ΝΔ, με ακόμα ένα μέτρο που προωθεί, αποδεικνύει ότι ο εργαζόμενος και οι ανάγκες του δεν την αφορούν, μιας και δεν προωθεί την ανάπτυξη και τη συντήρηση του στόλου των μέσων μαζικής συγκοινωνίας των ΜΜΜ και την πρόσληψη εργαζόμενων σε αυτά, ώστε να μειωθεί η χρήση των ιδιωτικών οχημάτων, άρα και των καυσαερίων. Αντίθετα, ζητά από τον εργαζόμενο να βάλει ακόμα μια φορά το χέρι βαθιά στην τσέπη του είτε πληρώνοντας διόδια είτε αγοράζοντας νέο όχημα. Παίζοντας με αυτόν τον τρόπο, με περιτύλιγμα την «πράσινη ανάπτυξη», τον ρόλο του προωθητή πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων νέων αυτοκινήτων των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.