Άμεσες αγωνιστικές αντιδράσεις των εργατών – ευρύτερη λαϊκή στήριξη και αλληλεγγύη στον αγώνα τους
Έξι μήνες μετά το ατύχημα στην προβλήτα II της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά που κόστισε τη ζωή του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή, σημειώθηκε νέο εργατικό ατύχημα την Πέμπτη 28-04-2022, περίπου στις 5 τα ξημερώματα, στην προβλήτα ΙΙΙ αυτή τη φορά. Ένας 38χρονος λιμενεργάτης έπεσε από ύψος 12 μέτρων στο κατάστρωμα φορτηγού πλοίου που ανήκει στην εταιρεία Cosco Shipp, με σημαία Χονγκ Κονγκ, την ώρα που εκτελούσε εργασίες φορτοεκφόρτωσης κοντέινερ όταν έσπασε το προστατευτικό κιγκλίδωμα (ρέλι) που ήταν σάπιο λόγω της διάβρωσης. Ο λιμενεργάτης νοσηλεύεται με πολλαπλά κατάγματα και τραύματα σε όλο του το σώμα.
Ένα από τα πάγια αιτήματα του σωματείου των εργαζομένων ( ΕΝΕΔΕΠ ) είναι να γίνεται προληπτικός έλεγχος στα πλοία για το αν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας, πριν ανέβουν σε αυτά για να δουλέψουν οι λιμενεργάτες. Στην προκειμένη περίπτωση η πλοιοκτήτρια εταιρεία ισχυρίζεται ότι έλεγχοι είχαν γίνει, αλλά όπως αποδείχτηκε και από φωτογραφίες που απεικονίζουν τα σάπια προστατευτικά κιγκλιδώματα, οι έλεγχοι που υποτίθεται ότι κάνουν είναι εικονικοί έως ανύπαρκτοι, θέτοντας με αυτόν τον τρόπο σε θανάσιμο κίνδυνο την ασφάλεια και την ζωή των εργαζομένων.
Στάση εργασίας μέχρι τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 28-04-2022 πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της COSCO, ενώ το πρωί της ίδιας μέρας έκαναν κινητοποίηση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και στη συνέχεια στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά απαιτώντας :
Εδώ και τώρα να εφαρμοστούν όλα τα μέτρα υγιεινής κι ασφάλειας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Να αποδοθούν εδώ και τώρα οι ευθύνες για το νέο ατύχημα! Να μην υπάρξει άλλος συνάδελφος και άλλος εργαζόμενος τραυματισμένος.
Να υπογραφεί εδώ και τώρα ΣΣΕ που να συμπεριλαμβάνει τις προσαυξήσεις των νυχτερινών, αργιών και Σαββατοκύριακων.
Να ενταχθούν όλοι οι εργαζόμενοι στα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα.
Να γίνουν όλοι οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης.
Απεργοσπαστική επιχείρηση έστησε η η εργοδοσία της COSCO με τις πλάτες της κυβέρνησης και των δυνάμεων καταστολής στις 30-04-2022 παραμονή Πρωτομαγιάς, διότι ήδη πριν συμβεί το ατύχημα η ΕΝΕΔΕΠ είχε προκηρύξει 24ωρη απεργία για την Κυριακή 1η Μαΐου με βασικό αίτημα την υπογραφή ικανοποιητικής ΣΣΕ. Στο Χαϊδάρι μάζεψαν 65 εργαζόμενους με την απειλή της απόλυσης και τους επιβίβασαν σε 4 πούλμαν, τα οποία έφτασαν στην COSCO συνοδευόμενα από κλούβες, τροχαία, περιπολικά της Άμεσης Δράσης και ΟΥΚάδες!
Λίγο πριν φτάσουν τα πούλμαν στην COSCO, οι πολυάριθμες δυνάμεις καταστολής (ΜΑΤ, ειδικές δυνάμεις του λιμενικού, ράμπο της Μονάδας υποβρύχιων αποστολών του λιμενικού) που βρίσκονταν από τα χαράματα στο λιμάνι, σε πλήρη εξάρτηση και σε ετοιμότητα να χτυπήσουν, επιχείρησαν να περικυκλώσουν τους απεργούς και τους συγκεντρωμένους, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για να περάσουν τα πούλμαν, δηλαδή ο απεργοσπαστικός μηχανισμός της COSCO και των εφοπλιστών. Δείχνοντας ξεκάθαρα για λογαριασμό ποιου και για ποιον δουλεύει το κράτος και οι μηχανισμοί του.
Ωστόσο, το λιμάνι πλημμύρισε από κόσμο την Κυριακή 01-05-2022 και στο πλευρό των απεργών της COSCO βρέθηκαν εργαζόμενοι, συνδικάτα και φοιτητές, ενώ από το υστέρημά τους ενισχύουν και οικονομικά τον αγώνα των απεργών.
«Είμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα και προετοιμασία μπροστά στις 6 Μαΐου όπου η εργοδοσία θα στείλει την τελική της πρόταση για την συλλογική σύμβαση εργασίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο των εργαζομένων της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ). Όλα τα Σωματεία των εργαζομένων αναμένονταν να έχουν συνάντηση το απόγευμα για το θέμα αυτό στο Yπουργείο Ναυτιλίας με εκπροσώπους της ΣΕΠ της DPORT (διαχειρίζεται λιμενικές υπηρεσίες για λογαριασμό της COSCO) αλλά και φορέων. Στη συνέχεια θα πραγματοποιούσαν τις γενικές συνελεύσεις τους προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.