Με αφορμή «ναυτικά ατυχήματα» στην Ηγουμενίτσα με καλό καιρό!
Το Ε/Ο Αγία Θεοδώρα (35 χρόνων) της ακτοπλοϊκής γραμμής Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας με 550 επιβάτες προσάραξε στα αβαθή και το Ε/Ο Claudia (23 χρόνων) δεν μπόρεσε να «πιάσει» λιμάνι. Και τα δύο «ατυχήματα» λόγω μηχανικής βλάβης… Και τα προηγούμενα χρόνια τα ίδια… Όχι μόνο στο Ιόνιο αλλά και σε όλες τις ελληνικές θάλασσες, οι επιβάτες δεινοπαθούν να φθάσουν στον προορισμό τους, χωρίς να ξέρουν εάν θα προκύψει το λιγότερο κάποια «αβαρία…». Πάντα θα υπάρχει στο μυαλό μας το εγκληματικό παρελθόν της εφοπλιστικής ακτοπλοΐας.
Ας δούμε ορισμένα στοιχεία που αφορούν τις ηλικίες των ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι δρομολογημένα σήμερα στην Ακτοπλοΐα. Το 70% των πλοίων αυτών είναι ηλικίας άνω των 20 ετών! Η μέση ηλικία του στόλου αγγίζει τα 27-28 χρόνια! Σημαντικός αριθμός πλοίων υπερβαίνει την ηλικία των 35 ετών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που εκτελούν δημόσια (άγονη γραμμή) υπηρεσία και επιδοτούνται με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το ελληνικό κράτος!
Πέρα όμως από τον γερασμένο πλέον στόλο, για τις συχνές και επαναλαμβανόμενες μηχανικές και άλλες βλάβες πρέπει να υπογραμμίσουμε και την ελλιπή συντήρηση των πλοίων, που είναι σημαντική παράμετρος για τις βλάβες που ανακύπτουν κατά περιόδους και που μέσα στο καλοκαίρι αυξάνονται. Αποδεικνύεται ότι οι δαιμόνιοι εφοπλιστές στην Ακτοπλοΐα προσπαθούν και από την μύγα να βγάλουν ξύγκι… Και βέβαια το επακόλουθο αυτής της πολιτικής μεταφέρεται στην τριτοκοσμική ταλαιπωρία που υφίστανται οι επιβάτες. Με τη βοήθεια των κυβερνήσεων, προκειμένου να αυξήσουν τα υπέρογκα κέρδη τους, συμπιέζουν το κόστος εργασίας, με τις μειωμένες συνθέσεις στα σαπιοκάραβα, αδιαφορώντας αν αυτό αποτελεί έγκλημα σε βάρος της ζωής των ναυτεργατών και των πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε προηγμένα ναυτιλιακά κράτη, όπως η Ιαπωνία, έχει απαγορευτεί η δρομολόγηση σε πλοία μεγαλύτερα των 10 ετών, σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος, ενώ το ίδιο μοντέλο υιοθετεί και η Κίνα. Παράλληλα η κατάφωρη παραβίαση της εθνικής και διεθνούς νομοθεσίας για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και των πλοίων στη θάλασσα μαζί με την αντιναυτεργατική – αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζει η ΝΔ, που μοναδικό σκοπό έχει τη στήριξη του κέρδους των εφοπλιστών στο κυνήγι της «ανταγωνιστικότητας» διαμορφώνουν το τελικό εκρηκτικό μίγμα που γεννάει βλάβες – ατυχήματα και συχνά εργοδοτικά εγκλήματα.
Μπροστά σε αυτή την άσχημη κατάσταση που διαμορφώνεται, η οποία θα επιδεινωθεί δραματικά τα αμέσως επόμενα χρόνια στη σύνδεση και την εξυπηρέτηση της ηπειρωτικής χώρας με όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα αλλά και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους νησιώτες και το επιβατηγό κοινό, η κυβέρνηση, μαζί και από κοντά ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, για την αναγκαία ανανέωση του Ακτοπλοϊκού στόλου προκρίνουν ως λύση αυτό που αναμασούν οι Ακτοπλόοι εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια, δηλαδή το σχέδιο χρηματοδότησης του εκσυγχρονισμού της Ακτοπλοΐας να γίνει από ευρωπαϊκά κονδύλια με το τραπεζικό σύστημα αρωγό σε αυτή την «θεάρεστη» προσπάθεια αλλά και με εθνικούς πόρους!!! Με άλλα λόγια οι φορολογούμενοι να πληρώσουν το μάρμαρο και έτσι οι εφοπλιστές να καρπωθούν ακολούθως τα αποτελέσματα του εγχειρήματος!!
Να αποσυρθούν τα επικίνδυνα πλοία που δεν ανταποκρίνονται στους κανονισμούς ασφαλείας
Όριο ασφαλείας στην ηλικία των πλοίων.
Οργανικές συνθέσεις στη βάση των πραγματικών αναγκών των πλοίων.