Και φκιάστε το κιβούρι μου, φαρδύ, πλατύ να γένει,
να στέκω ορθός να πολεμώ, και δίπλα να γεμίζω.
Το τρίτο κύμα του κορονοϊού, έεεερχεται. Αγκαλιά με τις μεταλλάξεις. Δεν το λέμε εμείς, το φωνάζουν από τα κεραμίδια οι …λοξολόγοι, η κυβέρνηση και ο Άδωνις. Και τί κάνουν γι’ αυτό; Όχι δεν φτιάχνουν ΜΕΘ. Εφαρμόζουν το κλικ αγουέι (click away), το κλικ ινσάιντ (click inside) και το λοκντάουν (lockdown). Δε μπορείτε να πείτε, μπορεί εμβόλια να μην έχουμε, αλλά από υιοθέτηση ξένου ρεπερτορίου, (ξενόγλωσσης ορολογίας), σκίζουμε.
Για τα εμβόλια, θα επαναλάβουμε τη στήλη τής 28/11/2020. Τότε γράφαμε: «Αλλά βρε κακομοίρηδες, εδώ στο πρώτο λοκντάουν, την άνοιξη, οι κυβερνήσεις της μαφιόζικης Δύσης, έφτασαν στο σημείο να κλέβουν ο ένας από τον άλλο μάσκες, στο σωτήριο εμβόλιο, θα πράξουν με αίσθημα δικαιοσύνης; και θα μοιράσουν ακριβοδίκαια»;
Προκειμένου να μη μοιράσει η κυβέρνηση τα χρήματα, που αρπάζει από τους δικούς μας φόρους, στους πολλούς, ανάμεσά τους και στους πολλούς λιανέμπορους, τους πετάει στη μούρη ένα περιπεπλεγμένο άνοιγμα και όποιον πάρει ο χάρος. Του χαρατσιού. Μπορείς στο ίδιο κατάστημα να κάνεις και click away και click inside; Να πάρεις τηλέφωνο το μαγαζί, μας απαντάει ο ανεκδιήγητος Άδωνις. Ποιο τηλέφωνο βρε κακομοίρη, που στην πιο κρίσιμη περίοδο των καθολικών απαγορεύσεων, οι τηλεφωνικές εταιρείες, λόγω «φόρτου του δικτύου», λυπούνται, αλλά μας αφήνουν χωρίς τηλέφωνο; Όταν οι εταιρείες, σκοτώνονται για να σε κάνουν συνδρομητή, δε σου λένε: «ναι, αλλά σε περίπτωση φόρτου, δεν έχεις τηλέφωνο». Εταιρείες, από αυτές που πρώτες, μαζί με άλλες παρομοίου φυράματος, θα σκουπίσουν πρώτες τον κρατικό κορβανά. Όσο για τον παππού, που θέλει να αγοράσει μια σκελέα, ας περιμένουμε να περάσει από την σκελέα στο σλιπ και από κει στο κλικ. Πώς λέμε «δια βίου μάθηση»;
Κλικ αγουέι και κλικ ινσάιντ προς το παρόν, μέχρι το νέο ολικό κλείσιμο, λοκντάουν, στους τέσσερεις τοίχους των σπιτιών.
Κλικ λοιπόν κι απάνω τούρλα. Το κλικ μπήκε για να μείνει στη ζωή μας.
Λέμε:
Τρία κλικ πιο πάνω, (γι’ αυτόν που είναι πιο σπουδαίος από κάποιον άλλο).
Μου κάνει κλικ, (μου κεντρίζει το ενδιαφέρον).
Αγόρασε το νέο σου FORD, με λίγα κλικ, (διαφημίζει η εταιρεία).
Όλη η ορθοδοξία με ένα κλικ, (υπόσχεται η ιστοσελίδα ΡΟΜΦΕΑ, το 24ωρο πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων).
Λύση Γάμου με ένα κλικ, (υπόσχεται ο Δήμος Θεσσαλονίκης).
Αυτοί που συχνάζουν στα μπουζουξίδικα τραγουδούν (ένα κλικ, κι όλα αλλάζουν κι όλα ανατρέπονται,/ στην αγάπη και στη τρέλα, όλα επιτρέπονται).
ΩΣΤΟΣΟ το μόνο κλικ που ψηφίζουμε αυτές τις μέρες είναι: Ένα κλικ στις διαδηλώσεις και φύγαμε!!
***
Για τα 200 χρόνια από την εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του 1821, η στήλη αλλάζει το προοίμιο δίστιχό της, τιμώντας την κλεφτουριά. Ο «Κλέφτης», ο απροσκύνητος, ο χαΐνης, ο χαλντούπης, ο ζορμπάς και τόσες άλλες ονομασίες, ανάλογα με τη ντοπιολαλιά του κάθε τόπου, είναι ο ανυπότακτος πολεμιστής, ο αντάρτης, ο επαναστάτης που βγήκε στα βουνά, «στο κλαρί». Κι όσο κι αν προσπάθησε η τούρκικη εξουσία να τον δυσφημίσει, αποδίδοντάς του τα χαρακτηριστικά του …κλέφτη, οι λαϊκοί άνθρωποι τον αγάπησαν για τη λεβεντιά του, τραγούδησαν την αντίστασή του στον τουρκικό ζυγό με εκατοντάδες τραγούδια, διέδωσαν στόμα με στόμα τα κατορθώματά του με πεζό και έμμετρο λόγο, βλέποντας σε αυτόν, τον πρόμαχο και τον υπερασπιστή τους.
Δεν ξέρουμε ούτε το όνομά του, ούτε πού έδρασε αυτός ο Κλέφτης που άφησε την ώρα του θανάτου του, την ορμήνια για το κιβούρι του (τον τάφο του), κατά πως διηγιέται το Δημοτικό Τραγούδι: «Το κιβούρι του κλέφτη».
«Και φκιάστε το κιβούρι μου, φαρδύ, πλατύ να γένει,
να στέκω ορθός να πολεμώ, και δίπλα να γεμίζω,
κι απ’ τη δεξιά μου τη μεριά, αφήτε παραθύρι,
να μπαινοβγαίνουν τα πουλιά, της άνοιξης τ’ αηδόνια,
να ιδώ ποτ’ είναι άνοιξη, τον Μάη, το καλοκαίρι».
Τάνια