Πέρα από την υπέρμετρη αισιοδοξία του, το οικονομικό επιτελείο δεν έχει ακόμη στα χέρια του όλα τα στοιχεία που θα του επιτρέψουν να οριστικοποιήσει ένα ακόμα πλασματικό προσχέδιο προϋπολογισμού.
Θυμίζουμε ότι έχουν ήδη ψηφιστεί οι βασικές παρεμβάσεις-διευκολύνσεις προς την ολιγαρχία, που θα αποτελέσουν την «επενδυτική βάση» και οι οποίες σχετίζονται άμεσα με τα κονδύλια του «Ταμείου Ανάκαμψης», όπως:
• Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3%, τόσο για το 2021 όσο και για το 2022, με την απώλεια κρατικών εσόδων, που φθάνει τα 815 εκατ. €, να φορτώνεται -μέσω του Προϋπολογισμού- στις πλάτες του λαού.
• Η μείωση των φορολογικών συντελεστών στα επιχειρηματικά κέρδη από 24% στο 22%, με κόστος 200 εκατ. €, που κι αυτό φορτώνεται στο λαό.
• Το καθεστώς των υπεραποσβέσεων στο 200% για «ψηφιακές πράσινες» επενδύσεις», από το 2021 μέχρι το 2023, που οδηγεί σε μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές για τις επιχειρήσεις.
Στα σκαριά βρίσκονται και νέες προκλητικές ελαφρύνσεις για τους «επενδυτές», όπως:
• Η μείωση των φορολογικών συντελεστών μέχρι και 50% για τις συγχωνευόμενες επιχειρήσεις που θα συγχωνεύονται, με απώτερο στόχο τη συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου.
• Η παραπέρα μείωση του φορολογικού συντελεστή των «πράσινων επιχειρήσεων» και μαζί τα φορολογικά κίνητρα για την αγορά «πράσινων» ομολόγων και μετοχών.
• Η οσονούπω ψήφιση της νέας νομοθετικής ρύθμισης για την παγίωση του «αναβαλλόμενου» φόρου (μηδενικές καταβολές φόρου) των ντόπιων τραπεζών μέχρις ότου αναπληρώσουν τη χασούρα τους από το «κούρεμα» των ελληνικών κρατικών ομολόγων το 2012. Με τη νέα ρύθμιση οι τράπεζες θα μπορούν να μεταφέρουν μία τυχόν ζημιά σε επόμενο κερδοφόρο έτος, μειώνοντας έτσι το βάρος των «κόκκινων» δανείων, χωρίς να καταφεύγουν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών το β΄ τρίμηνο 2021, για το σύνολο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων στην ελληνική οικονομία, παρουσίασε αύξηση 29,4% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο 2020 και σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκε σε 78,38 δισ., από 60,57 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2020.
***
Κι ενώ τα ελλείμματα του Προϋπολογισμού από τις παροχές έχουν αποδέκτη την αχόρταγη απληστία του μεγάλου κεφαλαίου, ο λογαριασμός των ασύλληπτων παραπάνω ελαφρύνσεων, δίνεται στο λαό μαζί με ένα πλήθος επιβαρύνσεων που επιτείνουν την φοροληστεία του.
Να θυμίσουμε πως με βάση τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, το πρωτογενές έλλειμμα από 7,1% το 2021 θα μειωθεί στο 0,5% του ΑΕΠ, ενώ το 2023 θα μετατραπεί σε πλεόνασμα 2%, το 2024 σε 2,8% , το 2025 σε 3,7% του ΑΕΠ κλπ. Νούμερα που δεν πείθουν πια ούτε τους ίδιους…
Σε ό,τι αφορά στους φόρους, με βάση τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις του «ΜΠΔΣ 2022-25», η συνολική μάζα τους θα αυξηθεί και κυρίως ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων (μισθωτοί, συνταξιούχοι κ.ά.) αναμένεται να ενισχυθεί, τη στιγμή που οι επιχειρήσεις απολαμβάνουν μόνο το 5% των συνολικών φόρων!
Από φέτος το Σεπτέμβρη οι «προνομιούχοι» ιδιοκτήτες σπιτιών θα δουν τι σημαίνουν στην πράξη οι αλλαγές στους συντελεστές του ΕΝΦΙΑ με τον εξακοντισμό των «αντικειμενικών τιμών» που θα ισχύσουν από το 2022. Αυτές οι νέες «αντικειμενικές τιμές» θα αποτελέσουν και τη βάση υπολογισμού και για φόρους κληρονομιάς, γονικές παροχές, μεταβιβάσεις, τα τεκμήρια φορολόγησης πάνω στην πρώτη κατοικία κ.ά.
Σε ό,τι αφορά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων -μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν οι «επενδύσεις» των ξένων μονοπωλίων και των ντόπιων συνεργατών τους- και με βάση το «ΜΠΔΣ 2022-25», οι διαθέσιμοι πόροι ανέρχονται στο πρωτοφανές ύψος των 28,25 δισ. €, ενώ συνολικά για το διάστημα της πενταετίας θα εκτοξευτούν στα 42,65 δισ. €!
Την ίδια ξενόδουλη, ουσιαστικά, αντιαναπτυξιακή πορεία θα ακολουθήσει και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, προχωρώντας στο ξεπούλημα (ιδιωτικοποιήσεις) της Εγνατίας οδού, του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, των ΕΛΠΕ, της Αττικής Οδού, μίας σειράς από μαρίνες, της ΔΕΠΑ-Εμπορίας, της ΔΕΠΑ-Υποδομών, της ΔΕΗ, της ΕΥΑΘ, της ΕΥΔΑΠ, της Υπόγειας Αποθήκης Νότιας Καβάλας κλπ.