Ύστερα από πολλούς μήνες με τα σχολεία κλειστά, όπου τα μαθήματα γίνονταν αποκλειστικά με τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης, η κυβέρνηση προχώρησε στο άνοιγμα των λυκείων στις 12 Απριλίου, αφήνοντας κλειστά τα δημοτικά και τα γυμνάσια, με το άνοιγμά τους να τοποθετείται απροσδιόριστα, μετά τις διακοπές του Πάσχα. Ανάμεσα στα άλλα, με το άνοιγμα των σχολείων η κυβέρνηση προσπαθεί να εμπεδώσει στο λαό ένα κλίμα κανονικότητας και ότι όλα βαίνουν καλώς. Παρ’ όλα αυτά, το άνοιγμα των τάξεων του λυκείου πραγματοποιείται όταν τα καθημερινά κρούσματα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είναι διπλάσια από τον Νοέμβρη όταν και έκλεισαν τα σχολεία.
Πάρα τις προσπάθειες της κυβέρνησης να αποκρύψει τις δικές της ευθύνες για την πολύμηνη αναστολή της λειτουργίας των σχολείων, η διαδικασία με την οποία ανοίγουν τα λύκεια είναι αποκαλυπτική για την πολιτική της. Και αυτό γιατί, στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση της ΝΔ για μια ακόμα φορά δεν πήρε κανένα μέτρο για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Όπως ακριβώς στην αρχή της σχολικής χρονιάς το μόνο που είχαν να επιδείξουν κυβέρνηση και υπουργείο ήταν οι μάσκες-αλεξίπτωτο και τα παγουρίνο ως μέσα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, έτσι και τώρα μετατρέπουν σε πανάκεια τα self tests, μετακυλίοντας από πάνω τους τις ευθύνες στους πολίτες, οι οποίοι θα πρέπει κάθε εβδομάδα να προχωρούν σε αυτο-διαγνωστικό έλεγχο. Πρόκειται για το γνωστό σε όλους πια ιδεολόγημα της ατομικής ευθύνης. Έτσι, σε ενδεχόμενο κρούσμα που θα παρουσιαστεί σε σχολική μονάδα, η κυβέρνηση δεν θα έχει καμία ευθύνη, αλλά μόνο οι “ανεύθυνοι πολίτες” που δεν πραγματοποιήσανε σωστά το self test. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι η χρήση των self tests δεν αποτελεί τη λύση για την αντιμετώπιση της πανδημίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες. Ως συνέπεια αυτού μπορεί να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού.
Την ίδια στιγμή τα προβλήματα στα σχολεία εξακολουθούν να διογκώνονται. Οι μαθητές που γυρίζουν στα θρανία εξακολουθούν να στοιβάζονται σε λίγα τετραγωνικά, τα κενά είναι τεράστια και θα διογκωθούν ακόμα περισσότερο την επόμενη χρονιά ύστερα από το φετινό μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων, ενώ κατά τα άλλα η υπουργός παιδείας Ν. Κεραμέως πανηγυρίζει για τους 10.500 διορισμούς που θα γίνουν την ώρα που οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλήφθηκε φέτος έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 50.000, πράγμα που δείχνει τις τεράστιες ελλείψεις που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο. Η κυβέρνηση όμως σφυρίζει αδιάφορα και προσπαθεί να πείσει ότι όλα βαίνουν καλώς, ενώ την ίδια στιγμή έχει καταδικάσει στο πολύμηνο μαρτύριο της τηλεκπαίδευσης τους μαθητές. Μια διαδικασία η οποία -όσο και αν η κυβέρνηση και το υπουργείο προσπαθούν να αποκρύψουν- έχει ολέθρια αποτελέσματα στην ίδια τη μαθησιακή διαδικασία.
Τώρα, η κυβέρνηση προχωράει στο άνοιγμα των τάξεων του λυκείου γιατί, όπως η ίδια δήλωσε, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις. Μπροστά στα χίλια δυο προβλήματα δηλαδή που έχουν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές, οι σχεδιασμοί του υπουργείου αφορούν την ιερή αγελάδα των πανελλαδικών και όχι φυσικά τα μορφωτικά τους δικαιώματα. Άλλωστε με το νέο αντιεκπαιδευτικό νόμο της κυβέρνησης για τα πανεπιστήμια, την επόμενη χρονιά θα πεταχτούν χιλιάδες μαθητές έξω από τα πανεπιστήμια.
Μπροστά στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε και συνεχίζει να αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση δεν πήρε το παραμικρό μέτρο για την ασφαλή και δια ζώσης λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντίθετα, άφησε εντελώς ανοχύρωτους τους μαθητές και τις οικογένειές τους, καθώς και τους εκπαιδευτικούς. Τηλεκπαίδευση και ατομική ευθύνη αποτέλεσαν τη μόνιμη επωδό κυβέρνησης και υπουργείου, την ώρα που με την πολιτική της και τους νόμους που ψηφίζει υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς απέναντι στους μαθητές που προέρχονται από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα.