Άρχισε η σχολική χρονιά και βγήκαν οι αστοψαλτάδες στους άμβωνες. Από την πρόεδρο της δημοκρατίας (τι άσχετος άνθρωπος!) μέχρι τον τελευταίο ιεροκήρυκα να μιλήσουν για τα παιδιά. Οι Ηρώδηδες! Στοιβάζουν τα παιδιά στα σαρδελόκουτα, κόβουν μαθητές από τα πανεπιστήμια, τους στέλνουν χωροφύλακες αντί καθηγητές, τους σπρώχνουν στα ιδιωτικά σχολεία και τα ΙΕΚ, τους ξαμολάνε στο εξωτερικό, φοβερίζουν τους δασκάλους τους, ακονίζουν την αξιολόγηση-απόλυση, κοκορεύονται και γελούν για την προστασία που παρέχουν. Ακριβώς όπως ο πυρομανής που έβαλε φωτιά στο δάσος και ύστερα πήρε τη μάνικα για να πλασαριστεί ως πυροσβέστης. Φαρισαίοι υποκριτές!
***
Γέλαγαν ακόμα και τ’ αυτιά του! Ο λόγος για τον Κ. Μητσοτάκη όταν εγκαινίαζε το δημοτικό σχολείο στο χωριό Δαμάσι της Λάρισας που χτυπήθηκε από το σεισμό. Πού είναι το αξιοσημείωτο; Ότι το σχολείο δεν το έχτισε η κυβέρνηση (και το αστικό κράτος), αλλά η κατασκευαστική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Η τελευταία, τελευταίως, «όλως τυχαία» πήρε την Εγνατία για να τις φυτέψει παντού διόδια. Μόνο με τα διόδια ενός μήνα χτίστηκε το σχολείο. Έτσι όμως είναι οι νεοφιλελεύθεροι. Προσκυνούν την αγορά, ορκίζονται στο κέρδος και δίνουν την οικονομία στους κολλητούς. Φανταστείτε όλα τα παραπάνω με την Ανώνυμη Εταιρεία Μητσοτάκης στο γκουβέρνο. Όλα τα λεφτά στις τσέπες των φίλων. Το επόμενο σενάριο είναι να προσλάβει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και δασκάλους. Μπρρρ!
***
Οι κοινωνικές διαιρέσεις είναι όχι μόνον πραγματικές, αλλά και αναγκαίες. Πχ πλούσιοι και φτωχοί, εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενοι, ντόμπροι και ρουφιάνοι και πάει λέγοντας. Η κύρια αντίθεση είναι ο γόρδιος δεσμός που, αν βρεθεί και αν κοπεί, ανοίγει το δρόμο στην πρόοδο. Όμως οι κρατούντες προσπαθούν να βρουν τις δευτερεύουσες αντιθέσεις και να τις προβάλλουν ως κύριες, ώστε να μπερδεύεται ο κόσμος και να μισεί το γείτονά του. Εκπληκτική σύλληψη των αστών ήταν η φράση του Α. Παπανδρέου για τους μη προνομιούχους. Διότι ο καθένας αισθανόταν μη προνομιούχος σε σχέση με τον δίπλα του και ο «δίπλα» προνομιούχος σε σχέση με κάτι με τον παραδίπλα. Πχ κατοικία, μόρφωση, αναγνώριση κλπ. Τώρα η κυβέρνηση πάει να διχάσει την κοινωνία σε σχέση με τα εμβόλια και να θάψει κάτω από την προπαγάνδα της όλο το αντιλαϊκό έργο της. Δυστυχώς τσιμπάνε πολλοί το δόλωμα. Αλλά η αντίθεση δεν είναι εκεί. Αλλού είναι και ας βρούμε στον κοινωνικό χάρτη τα πραγματικά σύνορα.
***
Παλαιότερα τραγούδαγαν «πώς μας ενώνει και πώς μας δονεί του Διακογιάννη η φωνή» από γνωστά στιχάκια του Λ. Κηλαηδόνη. Σήμερα το λεγόμενο αντιεμβολιαστικό κίνημα, που διαπνέεται από αντιεπιστημονικές και σκοταδιστικές αντιλήψεις, έχει μοναδικό στόχο το «να μην εμβολιαστούν». Λείπει η κυβέρνηση, η αντιπολίτευση, τα αστορεφορμιστικά κόμματα, τα αιτήματα για τις ΜΕΘ, την Υγεία και την Πρόνοια, τη φροντίδα για το λαό και τη νεολαία, τα πάντα όλα. Λείπουν. Μόνο μέλημα η άρνηση του εμβολίου. Μονοθεματικά και μονότονα. Όπως ακριβώς η κυβέρνηση που βρήκε θέμα για να απολύσει και να τρομοκρατήσει και να βγει στον αφρό. Στο μεταξύ η χώρα στενάζει και βογγά από φωτιές, φτώχεια κι ακρίβεια. Ας επικεντρωθούμε στα μείζονα. Ή όπως θα ’λεγε και ο Άντον Τσέχοφ «Στη Μόσχα αδελφές μου, στη Μόσχα».
***
Στο λήμμα «αλητορουφιάνος» στην εγκυκλοπαίδεια του μέλλοντος θα υπάρχει το όνομα Μπογδάνος με μία αντίστοιχη φωτογραφία του. Διότι το να δημοσιεύεις ονοματεπώνυμα μαθητών νηπιαγωγείου επειδή έχουν ξενική υφή, ξεπερνάει κάθε αρρωστημένη φαντασία και παραπέμπει σε πογκρόμ των ναζιστών. Μπορεί ο δειλοπονηρός βουλευτής της ΝΔ να προσπάθησε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα, αλλά το θέμα υπάρχει. Ο Κ. Μπογδάνος γνωρίζει να κάνει θόρυβο γύρω απ’ τ’ όνομά του και γι’ αυτό το λόγο δε διστάζει να διασύρει πεντάχρονα νήπια. Η ΝΔ και ο Κ.Μητσοτάκης μάζεψε τα ακροδεξιά «μπουμπούκια» του ΛΑΟΣ. Τώρα έβαλε και την τελευταία μαυροπινελιά. Μπογδάνος.