Καμία ενότητα στην ανοχή και την ενοχή τους!
Δυο αμαξοστοιχίες επί 12 ολόκληρα λεπτά κινούνται με αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή. Στην εποχή που τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και η «τηλεδιοίκηση» αποτελούν δεδομένο ακόμη και για τη διαχείρση ιδιωτικών και οικιακών υποθέσεων, στο ελληνικό «επενδυτικό ελντοράντο» ο ιδιωτικοποιημένος ΟΣΕ και η Hellenic Train δεν διαθέτουν καμία τέτοια «καινοτομία». Επί 12 ολόκληρα λεπτά οι αμαξοστοιχίες οδηγούνται σε σύγκρουση, χωρίς να υπάρχει καμία σήμανση, κανένα σύστημα ελέγχου και ασφάλειας να την αποτέψει. Ακόμη και αυτά που κληρονομήθηκαν από τον δημόσιο ΟΣΕ παρατημένα στην τύχη τους δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.
Οι «επενδυτές» δεν έκριναν σκόπιμο να ξοδευτούν για τη σήμανση των δικτύων, για GPS και αυτοματισμούς ελέγχου στα τρένα… παρά την τεράστια αύξηση των εισιτηρίων. Η κίνηση των τραίνων στην Ελλάδα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης… ελέγχεται από τους σταθμάρχες με ασύρματους… όπως έναν αιώνα πριν. Μόνο που ακόμη και τότε το προσωπικό υπήρξε πολυπληθέστερο, με σταθερές εργασιακές σχέσεις σε σύγκριση με τις σημερινές και σίγουρα συντηρούνταν τα όποια συστήματα διέθεταν.
Με αυτά τα δεδομένα η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. Είχε άλλωστε προαναγγελθεί και καταγγελθεί δεκάδες φορές από τις ενώσεις και τα σωματεία των εργαζομένων. Είχε καταγγελθεί ακόμη και με την τρανταχτή παραίτηση από σχετική θέση ευθύνης, τον Απρίλη του 2022, του ηλεκτρολόγου μηχανικού Χ. Κατσιούλη, στελέχους της εταιρείας. Όλες οι καταγγελίες που είχαν φτάσει σε όλους τους αρμόδιους φορείς είχαν ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο. «Δεν τηρείται κανένα μέτρο ελέγχου και ασφάλειας για την πραγματοποίηση των δρομολογίων». Στην επιστολή παραίτησης του Χ. Κατσιούλη, εκτός από τις αναφορές για την «αναίτια» κατάργηση των προϋπάρχοντων συστημάτων ασφαλείας και σήμανσης -η οποία απουσιάζει παντελώς αφού «…η παράταση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης (Σ.717) λήγει το Μάιο του 2022, χωρίς να έχει σημειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της»- διαβάζουμε αναφορικά με την κίνηση τρένων υψηλής ταχύτητας ότι «…θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200Κm/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής με ό, τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Ένα έγκλημα με τη σφραγίδα της πολιτικής τους
Και ενώ οι πάντες γνώριζαν και γνωρίζουν όλα αυτά, ενώ οι καταγγελίες για έλλειψη στοιχειωδών μέτρων και συστημάτων ασφαλείας κάνουν από το πρωί τον γύρο του διαδικτύου, οι «ευθύνες αναζητούνται» στον «ανθρώπινο παράγοντα» και στον… σταθμάρχη της Λάρισας! Σε αυτόν τον σταθμάρχη και σε ένα «τραγικό ανθρώπινο λάθος» επιχείρησε να χρεώσει ο Μητσοτάκης το έγκλημα της πολιτικής και της κυβέρνησης του, ξεπερνώντας κάθε όριο θράσους και υποκρισίας.
Το έγκλημα αυτό έχει τη σφραγίδα της πολιτικής της ασυδοσίας των επενδυτών. Έχει τη σφραγίδα της πολιτικής της εξάρτησης και της υποτέλειας, που με τα υποδουλωτικά μνημόνια οδήγησε στο ΤΑΙΠΕΔ τα δίκτυα και τις υποδομές, τον πλούτο της χώρας, για να εκποιηθεί στα ξένα και ντόπια ιδιωτικά συμφέροντα. Με τους ελληνικούς σιδηροδρόμους να αποτελούν ένα απο τα πρώτα ασημικά της χώρας που ξεπουλήθηκαν στα ξένα μονοπώλια. Έχει τη σφραγίδα της «μεγάλης δεξιάς παράταξης» της ΝΔ και του Χατζηδάκη που πάντα περιχαρής για τις σκανδαλώδεις εκποιήσεις του δημόσιου πλούτου, το 2019 έγραφε «…χάρη στις δικές μας παρεμβάσεις επιτεύχθηκε η μετέπειτα αποκρατικοποίηση της εταιρείας» διεκδικώντας για αυτόν και την παράταξη του, το πωλητήριο που πραγματοποιήθηκε τελικά επί… ΣΥΡΙΖΑ. Έχει όμως και τη σφραγίδα της σοσιαλδημοκρατίας, αφού ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν και υπηρέτησαν τα ίδια μνημόνια από κοινού με την ΝΔ. Είναι γεγονός ότι την υπηρέτηση του ξεπουλήματος παρουσίαζε ως δικό του θρίαμβο κι ο Τσίπρας, όταν δήλωνε, το 2017, ότι «με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η χώρα γλίτωσε ένα μεγάλο βάρος.»
Το έγκλημα αυτό έχει τη σφραγίδα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων. Της πολιτικής της μετατροπής της χώρας σε ένα επενδυτικό ελντοράντο, όπου τα διεθνή αρπαχτικά, δρουν ανεξέλεγκτα, χωρίς κανέναν κανόνα, έλεγχο και «περιορισμό». Σε μια χώρα που παρά τις αλλεπάλληλες καταγγελίες για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα κανένας φορέας δεν ενόχλησε τον «επένδυτη», κανένας κρατικός φορέας δεν άσκησε τον παραμικρό έλεγχο για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Τα όσα ακολούθησαν μετά τη σύγκρουση των τρένων ο ελληνικός λαός τα έχει ξαναδεί πολλές φορές.
Πρωθυπουργικά διαγγέλματα με κροκοδείλια δάκρυα και κήρυξη «εθνικού πένθους» για τους δεκάδες νεκρούς… όπως έγινε αντίστοιχα και στο Μάτι. Τις γνωστές παραινέσεις, για «να μείνουμε ενωμένοι την ώρα του πένθους και της τραγωδίας»… όπως ακριβώς και στην περίπτωση των πυρκαγιών της Εύβοιας. Υποσχέσεις για τις «ευθύνες που θα αποδοθούν» και «τα έργα που θα υλοποιηθούν»… όπως συμβαίνει μετά από κάθε πλημμύρα στην Αθήνα ή αλλού.
Ένα έγκλημα που επαναλαμβάνεται
Συγκάλυψη των πραγματικών ευθυνών της πολιτικής της εκποίησης και της ασυδοσίας των επενδυτών… όπως έγινε με τους αποκλεισμένους στην Αττική Οδό (συγκάλυψαν ανερυθρίαστα τον «επενδυτή» τους που δεν διέθετε κανένα μέτρο πρόληψης και ασφάλειας, αφού δουλειά του ήταν κι είναι να κόβει διόδια…). Η ίδια τακτική εφαρμόστηκε και στην περίπτωση των πολυήμερων διακοπών ρεύματος στα προάστια της πρωτεύουσας, αφού ο ιδιωτικοποιημένος ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό και δεν ασχολείται με τη συντήρηση του δικτύου.
Απόκρυψη των βασικών αποδεικτικών στοιχείων για τις εγκληματικές ευθύνες της κυβερνητικής πολιτικής, αφού όπως συμβαίνει τώρα με τις καταγγελίες των εργαζομένων, τα ίδια ακριβώς είχαν συμβεί λίγους μήνες πριν το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ, όταν ο πρώτος μηχανικός είχε παραιτηθεί καταγγέλοντας βλάβη στη μηχανή, που παρά τις πολύμηνες επιστολές δεν διορθωνόταν.
Και πάνω από όλα η υποκριτική μετάθεση ευθυνών και η εύρεση αποδιοπομπαίων τράγων. Όπως στην περίπτωση του ΣΑΜΙΝΑ οι ευθύνες χρεώθηκαν σε έναν υποπλοίαρχο, έτσι και τώρα επιχειρείται να καταλογιστούν στον… σταθμάρχη της Λάρισας!
Καμία ενότητα στην ανοχή και την ενοχή τους!
Η κυβέρνηση και ο Μητσοτάκης με προπαγανδιστικές αθλιότητες και την αμέριστη στήριξη των πετσωμένων ΜΜΕ τους επιχειρούν για μια ακόμη φορά τη φυγή και τον αποπροσανατολισμό. Για αυτό που συνέβη δεν φταίει κανένας σταθμάρχης. Είναι αστείο να ισχυρίζεται κάποιος ότι η ασφάλεια τρένων που κινούνται με 150 και 200χλμ/ώρα είναι υπόθεση προφορικών εντολών, ασυρμάτων και κλειδιών που χειρίζονται κάποιοι σταθμάρχες. Άλλωστε ακόμη και ο σταθμάρχης έπρεπε να χρησιμοποιήσει κλειδιά και κουμπιά που δεν λειτουργούσαν. Εν έτει 2023 η ασφαλής λειτουργία και ο έλεγχος των σιδηροδρόμων μπορεί και πρέπει να γίνεται από ηλεκτρονικά συστήματα σε όλο το μήκος των γραμμών και καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, και όχι μόνο στους σταθμούς!
Αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι κυβερνητικοί σαλτιμπάγκοι που υπηρετώντας τα αδηφάγα συμφέρντα αγνοούν επιδεικτικά εδώ και χρόνια τόσο σοβαρές καταγγελίες. Συνυπεύθυνοι είναι όσοι ακόμη υπηρέτησαν την πολιτική της υπονόμευσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, γιατί όπως αποδείχθηκε και από τις ιδιωτικοποιήσεις τρένων στη Μ. Βρετανία και αλλού, αναπόδραστα οδηγούν σε υποβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας και σε αλλεπάλληλα «δυστυχήματα» εξαιτίας αυτού. Όπως και έγινε.
Εγκληματικές ευθύνες έχει η Hellenic Train που κινεί τρένα υψηλών ταχυτήτων σε ένα ακατάλληλο και χωρίς κανένα σύστημα ελέγχου σιδηροδρομικό δίκτυο. Για αυτό ήδη κυκλοφορεί στα ΜΜΕ ένα σενάριο περί καθήλωσης των τρένων μέχρι να υπάρξουν τα αναγκαία συστήματα ασφάλειας. Είναι αυτή η εταιρεία που όπως συνέβη και σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις (ΣΑΜΙΝΑ), σε λίγους μήνες θα δηλώσει πτώχευση, μεταθέτοντας εξολοκλήρου την ευθύνη των αποζημιώσεων, βάση θεσμικού πλαισίου πάντα… στο κράτος, δηλαδή στον ελληνικό λαό. Για να επανέλθουν τα ίδια λαμόγια ανανεωμένα και αναβαπτισμένα, με νέο όνομα στην κούρσα της κερδοσκοπίας… όπως έγινε με την εταιρεία του ΣΑΜΙΝΑ που μετονομάστηκε σε Hellenic Seaways.
Κόντρα στη σάπια προπαγάνδα τους…
Αν η σύγκρουση των τρένων είχε συμβεί λίγες ώρες μετά, θα έβρισκε τον Μητσοτάκη στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης-Σηματοδότησης Σιδηροδρομικού Δικτύου! Αυτό έλεγε το πρόγραμμα των επισκέψεων του για την 1η Μάρτη. Ήθελε για μια ακόμη φορά να επαινέσει την πολιτική των εκποιήσεων και τους «επενδυτές» με την επίσκεψη σε μία εμβληματική πρώην κρατική και νυν ιδιωτικοποιημένη επιχείρηση. Και μάλιστα στο κέντρο σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης! Αυτής που γνωρίζει καλά από δεκάδες καταγγελίες ότι δεν υπάρχει! Για να επαινέσει για μια ακόμη φορά τα καλά της «επιχειρηματικότητας» που προωθεί τέσσερα χρόνια η ΝΔ. Είναι βέβαιο ότι αν η νύχτα δεν σημαδευόταν από την ολέθρια σύγκρουση των δύο τρένων κανένα πρόβλημα δεν θα είχε αυτός και τα ΜΜΕ του, να παρουσιάσουν με φαιδρότητες και ασύστολα ψεύδη μια πλαστή εικόνα για τα όσα συμβαίνουν σήμερα στα σιδηροδρομικά δίκτυα. Μια εικόνα που καμία σχέση δεν θα είχε με την πραγματικότητα, η οποία έγινε γνωστή στον ελληνικό λαό μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα.
Τώρα ο Μητσοτάκης κρύβεται υποκριτικά πίσω από την παραίτηση του Καραμανλή, παρουσιάζοντας την ως ύψιστη πράξη ανάληψης πολιτικής ευθύνης. Μα πάνω από όλα επιχειρεί με απύθμενο θράσος να κρύψει τις ολέθριες ευθύνες του πίσω από τον σταθμάρχη της Λάρισας.
… ενότητα για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής τους.
Οι νεκροί από την τραγική σύγκρουση μέχρι αυτή τη στιγμή ανέρχονται στους 43, με δεκάδες όμως ακόμη να αγνοούνται. Η «ενότητα στο πένθος», στην οποία κάλεσαν και ο Μητσοτάκης και ο Τσίπρας τον ελληνικό λαό, επί της ουσίας διεκδικεί την ανοχή στο νέο έγκλημα που έγινε σε βάρος του. Για τον λαό ο σεβασμός και η τιμή στη μνήμη των δεκάδων αδικοχαμένων παιδιών του απαιτεί την ενότητα και την αγωνιστική ανασύνταξη ενάντια στην πολιτική που γεννάει αυτά τα εγκλήματα. Κάθε τι άλλο -από αυτά που μας καλούν οι θύτες μας να κάνουμε- επιδιώκει τον εξωραϊσμό της πολιτικής τους!