Επιστολή από ένα γνήσιο τέκνο της γαλάζιας παρατάξεως
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Ονομάζομαι Μιλτιάδης Κυανός και σας έχω γράψει και στο παρελθόν, πολλάκις. Αν τυχόν έχετε αναγνώσει παλαιοτέρας των επιστολών μου, γνωρίζετε την βαθειά αγάπη μου προς το πρόσωπό σας και την υπέρκομψη σύζυγό σας, καθώς και τον σεβασμό μου προς την οικογένειά σας εν γένει και τον πυρήνα της κυβέρνησής μας, τα οποία ταυτίζονται.
Ευρίσκομαι ξανά εις την ανάγκη να σας γράψω, προκειμένου να αναδείξω έναν νέον κίνδυνον, όστις ίσταται προ των θυρών ημών και κινείται συστηματικά διά παραθύρων τηλεοράσεως και οθονών ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η τεχνολογία, μονώ λόγω, ανυποψίαστος βάζει το θηρίο μέσα στις οικίες μας.
Εκλαμπρότατε,
Είμαι βέβαιος πως ακούσατε/ διαβάσατε/ είδατε για ένα λεγόμενον «έργο τέχνης» (μια μπανάνα κολλημένη με χαρτοταινία στον τοίχο) το οποίο επωλήθη προ ολίγων ημερών σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s για το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 6,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Περίεργο, δεν θα πείτε;
Μάλιστα το εν λόγω έργο τέχνης δεν είναι ακριβώς αυθεντικό, αλλά πρόκειται για αντίγραφο μιας αρχικής ιδέας που ονομάζεται «Comedian» (δηλαδή «κωμικός»). Νομίζω, μας κοροϊδεύουν μέσα στα μούτρα μας. Η σύλληψις ανήκει στον Ιταλό «καλλιτέχνη» (ο Θεός να τον Κάνει) Maurizio Cattelan, όστις από την πρώτη στιγμή της εμφανίσεώς του το 2019 στην Art Basel Miami Beach έγινε παγκόσμιο φαινόμενο.
Κύριε πρωθυπουργέ, πληροφορούμαι στον Τύπο πως «Η αξία του έργου δεν περιορίζεται στο ίδιο το φρούτο ή την χαρτοταινία που το στηρίζει, αλλά στο πιστοποιητικό αυθεντικότητας που το συνοδεύει», ενώ σε ό,τι αφορά τα βαθύτερα/βαθυστόχαστα ζητήματα της τέχνης, πως «με την απλότητα και την εννοιολογική του δύναμη, το “Comedian” δεν είναι απλώς ένα αντικείμενο· είναι ένας καμβάς προβληματισμού για τη φύση της σύγχρονης τέχνης, την εμπορευματοποίησή της και τα όρια της δημιουργικότητας». Αφήνω τις φράσεις αυτές ασχολίαστες, στην οξυδερκή κρίση σας.
Μεγαλειότατε,
Εύχομαι. Προσεύχομαι να πρόκειται για έργα τέχνης, είτε αυθεντικά και πρωτότυπα, είτε αντίγραφα πετυχημένα ή και κακέτυπα. Δεν είμαι εις θέσιν να λειτουργήσω σαν κριτικός τέχνης, πόσο μάλλον για το συγκεκριμένο προϊόν τέχνης το οποίο είναι συν-ομολογουμένως ιδιαίτερο. Στην εποχή μας, είναι αλήθεια, αμφισβητούνται και ανατρέπονται όλα όσα ακλόνητα έχουμε γνωρίσει στο παρελθόν.
Ακούγεται πως τα έργα μπορεί να είναι οχήματα για ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Δεν με πειράζει ούτε και αυτό. Δεν με απασχολεί που η αυθεντική μπανάνα στον τοίχο κόστισε 120.000 δολάρια, και το τωρινό αντίγραφο 52 φορές περισσότερο! Ύποπτο; Ακόμη κι αν στήνονται πλυντήρια σε δημόσια παγκόσμια θέα, ώστε να στήνεται ένα πειστικό, κατά το κοινώς λεγόμενον, «ξεκάρφωμα», δεν με ενοχλεί! Μακάρι η μπανάνα στον τοίχο να είναι «απλώς» ένα άλλοθι για σκοτεινές διαδρομές νομιμοποίησης παράνομων εσόδων! Φοβούμαι όμως ότι πρόκειται για κάτι μεγαλύτερο, και κάτι χειρότερο! Και δη, κάτι που σχεδιάζεται σε βάρος ημών, υπό τας ρίνας ημών!
Σεβασμιότατε,
Ελπίζω να μη βλέπω φαντάσματα. Έφτιαξα μια εικόνα για να κάμω σαφή την αγωνία μου. Ιδείτε πώς η κίτρινη καμπύλη έρχεται και συναντά χιαστί την φαιά διαγώνιο. Σύμπτωσις;! Είναι άραγε τυχαίο όλο αυτό το λοξό αλλόκοτο σύμπλεγμα που παραπέμπει ευθέως στο κλασικό σφυροδρέπανο;! Είναι άραγε τυχαίο που ο αγοραστής είναι Κινεζο-Αμερικάνος;! Είναι άραγε τυχαίο που χώρες όπως η Λετονία, η Λιθουανία, η Ουκρανία οι οποίες θεωρούν ποινικό αδίκημα -και καλώς πράττουν!- τα κομμουνιστικά σύμβολα και τα έχουν εξαφανισμένα, τώρα βομβαρδίζονται με μυριάδες προβολές του «πρωτοποριακού» έργου τέχνης;!
Κύριέ μου,
Πιστεύω πως δεν πρόκειται για έργο τέχνης. Πρόκειται για ένα δολερό δημιούργημα, με το οποίο εκπέμπονται ανατρεπτικά μηνύματα. Όσο διαβολικό ήταν -και ακουγόταν- το ζαβαρακατρανέμια, άλλο τόσο σατανικό είναι -και φαίνεται- η κολλημένη μπανάνα. Γιατί άραγε ο καλλιτέχνης δεν κόλλαγε στον τοίχο έναν ανανά, αν δεν θέλει να δημιουργεί καταφανείς συνειρμούς; Ποιοι κρύβονται πίσω από την κουρτίνα της υποτιθέμενης «Τέχνης»;
Αξιότιμε κύριε πρωθυπουργέ,
πολλά ακόμη θα ημπορούσα να σας πω, για να καταδείξω τη σκευωρία των κομμουνιστών, οι οποίοι έχουν εισχωρήσει ακόμη και μέσα στους διασημότερους των οίκων δημοπρασιών, θεωρώ όμως ότι σεις γνωρίζετε σαφέστερα και βαθύτερα ποιο είναι το δέον να πραχθεί για την αποκάλυψη των καινοφανών αυτών κινδύνων και την απόλυτο εξουδετέρωσίν των.
με απεριόριστη εκτίμηση,
Μιλτιάδης Κυανός,
γνήσιο τέκνο της γαλάζιας παρατάξεως
26-11-24