Tρία εργοστάσια σχεδιάζει να κλείσει η Volkswagen στη Γερμανία, για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της, προχωρώντας ταυτόχρονα σε χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων και σε μειώσεις μισθών κατά 10%, όπως ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα το συμβούλιο των εργαζομένων κάνοντας λόγο για «αφαίμαξη» άνευ προηγουμένου.
«Η διεύθυνση θέλει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια VW στην Γερμανία. Εχει επίσης την πρόθεση να μειώσει το μέγεθος όλων των εργοστασίων που θα παραμείνουν στην χώρα», αναφέρεται στην ανακοίνωση της προέδρου του συμβουλίου των εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο, η οποία αποκάλυψε πληροφορίες που της διαβιβάσθηκαν από τη διεύθυνση.

Η Καβάλο υπογράμμισε επίσης ότι «όλα τα γερμανικά εργοστάσια της VW επηρεάζονται από αυτά τα σχέδια. Κανένα δεν είναι ασφαλές».
Μάλιστα, οι σχεδιαζόμενες περικοπές στους μισθούς αναμένεται να έρθουν έπειτα από δύο χρόνια παγώματος και σε πραγματικούς όρους θα μπορούσαν να ανέλθουν, σύμφωνα με τα συνδικάτα, έως και στο 18%.
Διαμαρτυρίες έχουν προγραμματιστεί σε διάφορες περιοχές της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου στο Osnabrück, το οποίο απειλείται με κλείσιμο. Το εργοστάσιο δεν καλύπτεται από την επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας της VW, αλλά αποτελεί μέρος της περιφερειακής κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
«Πρόκειται για μια βαθιά μαχαιριά στην καρδιά του σκληρά εργαζόμενου εργατικού δυναμικού της VW», ανέφερε σε δηλώσεις του ο περιφερειακός διευθυντής του IG Metall Thorsten Gröger.

«Περιμένουμε από τη Volkswagen και το διοικητικό της συμβούλιο να περιγράψουν βιώσιμες ιδέες για το μέλλον στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, αντί για φαντασιώσεις περικοπών, ενώ η εργοδοτική πλευρά έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής μόνο κενές φράσεις».
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW Thomas Schäfer ισχυρίστηκε σε δήλωσή του ότι το κόστος στα εργοστάσια στη Γερμανία έχει γίνει ιδιαίτερα υψηλό. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως πριν», δήλωσε, καθώς «δεν είμαστε αρκετά παραγωγικοί στις γερμανικές εγκαταστάσεις μας και το κόστος των εργοστασίων μας είναι σήμερα 25% έως 50% υψηλότερο από ό,τι είχαμε προγραμματίσει. Αυτό σημαίνει ότι τα γερμανικά εργοστάσια είναι δύο φορές πιο ακριβά από τον ανταγωνισμό».

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Και ο επικεφαλής της VW έχει αυτό κατά νου όταν μιλάει για τον «κόστος» και «παραγωγικότητα» στα γερμανικά εργοστάσια, ενώ ο όμιλος ακυρώνει συμφωνία δεκαετιών για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας με τα συνδικάτα στη Γερμανία.

Σε απεργία δεκάδες χιλιάδες βιομηχανικοί εργαζόμενοι

Παράλληλα, χιλιάδες εργαζόμενοι ξεκίνησαν την Τρίτη πανεθνικές απεργίες για να διεκδικήσουν υψηλότερους μισθούς. Οι κινητοποιήσεις αφορούν τις βιομηχανίες ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και μετάλλου που αριθμούν σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια άτομα και επηρεάζουν εταιρίες όπως η Porsche, η BMW, η Mercedes, αλλά και η ίδια η Volkswagen.
Περίπου 71.000 εργαζόμενοι συμμετείχαν στην απεργία της Τρίτης, επηρεάζοντας περίπου 370 επιχειρήσεις σε όλη τη Γερμανία, σύμφωνα με εκπρόσωπο της IG Metall. Το συνδικάτο διεκδικεί αυξήσεις μισθών 7% σε σύγκριση με την αύξηση 3,6% σε διάστημα 27 μηνών που προσφέρουν οι εργοδοτικές ενώσεις.